چت

پولیش چیست؟

<p>&nbsp;پولیش از جمله کارهای ترمیمی می‌باشد،&nbsp;از موارد کاربردی پولیش کاری می‌توان به پولیش سطحی فلزات، پولیش بدنه خودرو یا از نوع انسانی آن به پولیش ناخن اشاره کرد، در ادامه این نوشتار بیشتر به این موضوع می پردازیم.</p>

پولیش چیست؟

پولیش چیست و چه کاربردی دارد در ادامه این مطلب به جزئیات این مورد که شامل موارد ذیل می باشد و نیز فیلمی جذاب در این خصوص می پردازیم:

  • پولیش چیست؟
  • پولیش زبر چه کاربردی دارد؟
  • پولیش نرم چیست؟
  • آیا با پولیش واکس آشنایی دارید؟
  • پولیش تمیزکننده چیست؟

پولیش چیست؟

پولیش چیست؟ پولیش انگلیسی ( Polish) اصطلاحی است که برای طیف وسیعی از فرایندهای طراحی شده به منظور حذف یا جابجایی نقایص سطحی و افزایش براق شدن سطوح مختلف به کار می‌رود. به عنوان مثال پس از ساخت، تعمیر و رنگ برخی مصنوعات فلزی یا چوبی، می‌توان با استفاده از پولیش کاری سطح را زیباتر و و براق‌تر کرد. پولیش از جمله کارهای ترمیمی می‌باشد. از موارد کاربردی پولیش کاری می‌توان به پولیش سطحی فلزات، پولیش بدنه خودرو یا از نوع انسانی آن به پولیش ناخن اشاره کرد. موارد مهمی در پولیش کاری وجود دارد یکی از آن‌ها انتخاب پولیش مناسب میباشد، به صورتی که انتخاب نادرست پولیش ماشین میتواند نتایج معکوس و زیان آوری داشته باشد. به طور کلی پولیش ها به دو دسته پولیش زبر و پولیش نرم تقسیم میشوند، این تقسیم بندی پولیش ها بر اساس مقدار زبری و قدرت ساییدگی پولیش است و فردی که میخواهد عمل پولیش را انجام بدهد باید به این موضوع آگاه باشد؛که از کدام پولیش کند.

پولیش زبر

پولیش‌های زبر را دست کم نگیرید! مقدار ساییدگی یک پولیش زبر به قدری است که زبری آن را با سمباده‌های ریز مقایسه می‌کنند. پولیش‌های زبر برای از بین بردن خراش‌های عمیق استفاده می‌شود بنابراین هنگام استفاده از پولیش‌های زبر باید محتاطانه و با دقت عملیات پولیش کاری را انجام داد.

در اکثر مواقع بعد از استفاده از پولیش زبر، قسمت پولیش شده مات می‌شود به همین دلیل بعد از پولیش زبر باید از پولیش نرم استفاده کرد تا جلا و شفافیت به رنگ خودرو بازگردد. پیشنهاد ما برای داشتن نتیجه بهتر استفاده از پولیشهای نرمی است که با واکس مخصوص بدنه خودرو ترکیب شده‌اند.

بهتر است برای پخش شدن یک پارچه محلول پولیش زبر از دستگاه پولیش استفاده کنیم.

معمولاً پولیشهای زبر با رنگ قرمز و یا اخرایی تولید می شوند. در انتخاب برند مناسب و با کیفیت پولیش زبر باید توجه کافی داشته باشیم زیرا استفاده از پولیشهای زبر بی‌کیفیت می‌تواند زیان‌های زیادی به بدنه اتومبیل ما وارد کند. خوشبختانه در بازار ایران، پولیشهای زبر، با کیفیت‌های مختلف تولید شده در شرکت‌های داخلی و خارجی موجود می باشد.

پولیش

پولیش نرم

پولیشهای نرم به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند ولی به صورت کلی میتوان کاربرد پولیشهای نرم را در از بین بردن خط و خش‌ها و خراش‌های سطحی خلاصه کرد و البته برای ایجاد جلا و شفافیت در رنگ بدنه خودرو از پولیش‌های نرم استفاده میکنند. همچنین میتوان از پولیش نرم برای از بین بردن لکه‌هایی که به راحتی پاک نمی‌شوند، مانند لکه فضله پرندگان، شیره درخت و… استفاده کرد.

از این پولیش می توان برای کل بدنه و یا قطعه خاصی از بدنه استفاده کرد و یکی از نکات مثبت این پولیش این است که تقریبا زیانی برای بدنه خودرو شما ندارد.

معمولا پولیش‌های نرم با رنگ کرم یا سفید ساخته می شوند پولیشهای نرم در انواع مختلفی تولید می‌شود و هر کدام از محصولات این دسته از پولیشها مصارف خاص و البته نتیجه متفاوتی دارد. یکی از مهمترین زیر شاخه‌های پولیش نرم پولیش واکس است.

قیمت‌های پولیش‌های نرم به طور کلی معمولا از پولیشهای زبر پایین‌تر است و در بازار ایران با کیفیت‌های متفاوت و البته قیمت‌های مختلف موجود است.

پولیش واکس

همانطور که گفتیم پولیش واکس ها زیر مجموعه پولیشهای نرم هستند که در واقع ترکیبی از پولیش نرم و واکس بدنه خودرو هستند.

پولیش واکس‌ها همانطور که خصوصیات پولیش نرم را در از بین بردن خط و خش و خراش‌های سطحی دارند؛ ویژگی های واکس بدنه خودرو را نیز به همراه دارند که باعث شفافیت و جلا در رنگ بدنه خودرو می‌شوند. این پولیشهای معمولا به صورت مایع و اسپری و یا به صورت محلول در بازار موجود است.

پولیش تمیزکننده

به غیر از پولیش واکس انواع دیگری از پولیشها زیر مجموعه پولیشهای نرم در بازار موجود است؛ از جمله پولیش تمیزکننده بدنه خودرو که معمولا به صورت اسپری تولید می‌شود.این پولیش‌ها ترکیبی از پولیش نرم و تمیزکننده‌های خودرو مانند شامپو‌های مخصوص بدنه هستند و میتوان گفت خاصیت تمیزکنندگی و ایجاد شفافیت در این پولیش‌ها بیشتر از خاصیت از بین بردن خط و خش‌ها است.

معمولا با استفاده از یک اسفنج یا دستمال مواد این پولیشها را بر روی سطح بدنه می‌کشند.

البته بهتر است قبل از استفاده از پولیش تمیز کننده خودرو را شسته و بدنه آن را خشک کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

منبع: گروه تامین محتوای فولاد 24

دیدگاه ها
×