چت

چشم انداز پیشرفت پروژه های آهن اسفنجی بیجار و فولاد سازی قروه در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان از برنامه های اجرایی برای پیشرفت پروژه های آهن اسفنجی بیجار و واحد فولادسازی قروه در جهت تکمیل زنجیره فولاد استان کردستان در سال جاری خبر داد.

چشم انداز پیشرفت پروژه های آهن اسفنجی بیجار و فولاد سازی قروه در سال ۱۴۰۲

محمدرضا احمدی در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت صنایع فولاد کردستان ضمن بیان این مطلب و با اشاره به جزئیات پیشرفت طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان گفت: در پروژه آهن اسفنجی بیجار، پیشرفت مهندسی پایه حدود ۸۵ درصد و مهندسی تفصیلی ۳۰ درصد است.

وی افزود: در این پروژه، تجهیز کارگاه تکمیل و عملیات خاکبرداری و خاکریزی (به میزان ۹۵۰ هزار متر مکعب)، تسطیح محوطه کارخانه و تهیه چیدمان کارخانه (Layout) به اتمام رسیده و ساخت دیوار و رینگ پیرامونی بالغ بر ۸۲ درصد تکمیل گردیده. همچنین، اجرای بخش‌های مختلف شامل سازه‌ها و فونداسیون‌های صنعتی و نیمه صنعتی و انبار‌های قطعات یدکی آغاز شده است.

وی ادامه داد: انعقاد قرار داد تامین برای اغلب تجهیزات ساخت داخل و خارج انجام شده است.

جزئیات پیشرفت فولادسازی و نورد ورق گرم فولادی قروه


احمدی درباره جزئیات پیشرفت پروژه فولادسازی و نورد ورق گرم فولادی قروه تصریح کرد: از مهمترین اقدامات انجام شده در این واحد، تجهیز کارگاه، انجام عملیات خاکبرداری (به میزان ۶۳۵ هزار متر مکعب)، شروع فرآیند مهندسی برای ساختمان‌های غیر صنعتی و اجرای آن‌ها است و ساخت دیوار و رینگ پیرامونی به طور کامل تکمیل شده است.

وی ادامه داد: اکنون نهایی کردن قرارداد با تکنولوگ خارجی در دستور کار شرکت ایریتک قرار دارد. پس از نهایی شدن قرارداد با تکنولوگ، فرآیند طراحی و تامین تجهیزات خارجی آغاز خواهد شد.

تکمیل طراحی پروژه‌های زیرساخت


مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان با اشاره به تکمیل طراحی پروژه‌های زیرساخت گفت: در هر دو پروژه شرکت فولاد کردستان، قرار داد‌های تامین برق و آب دوران بهره برداری پروژه‌ها با شرکت‌های ذیربط منعقد شده و اجرای خطوط انتقال در مرحله برگزاری مناقصه و اجرا است. در زمینه تامین گاز مورد نیاز پروژه آهن اسفنجی، مجوز‌های لازم از سوی مراجع ذیربط صادر و ابلاغ شده و درحال مذاکره با شرکت گاز استان برای عقد قرارداد و شروع عملیات احداث ایستگاه تقلیل فشار واجرای خط انتقال است.

وی افزود: آب و برق دوران ساخت پروژه‌های آهن اسفنجی و فولادسازی، تامین شده و در کارگاه دایر است. آب دوران بهره برداری پروژه‌های یاد شده از محل پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرستان‌های بیجار و قروه تامین خواهد شد.

احمدی اذعان کرد: کسب عنوان طرح صنعتی نمونه استان کردستان و نیز بهترین مدیریت استانی در رعایت اصول ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (HSE) از دستاورد‌های سال گذشته شرکت صنایع فولاد کردستان است.

تایید گزارش حسابرس قانونی از سوی سهامداران


در ادامه جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت صنایع فولاد کردستان، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد و مورد تایید سهامداران قرار گرفت.

کارخانه تولید آهن اسفنجی بیجار به روش پرد با ظرفیت سالانه ۱.۶ میلیون تن و کارخانه فولاد سازی و نورد ورق گرم فولادی قروه به روش CSP با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن ورق فولادی ۲ طرح از ۴۸ طرح بزرگ پیشران ملی است که توسط شرکت صنایع فولاد کردستان برای تکمیل زنجیره ارزش فولاد در استان کردستان در حال اجرا است./ ایمیدرو

×