چت

پیش بینی تحولات بزرگ ذوب آهن اصفهان در سال آتی

مهرداد تولاییان معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان کرد: منتظر تحولات بزرگ ذوب‌ آهن در سال 98 باشید.

 پیش بینی تحولات بزرگ ذوب آهن اصفهان در سال آتی

مهرداد تولاییان معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان بیان داشت: از برنامه های خاص ذوب‌ آهن اصفهان طی ۳ ماهه پایانی سال جاری، در مورد قرارداد ۱۵ هزار تنی ریل UIC۶۰ می باشد که در این مدت درصدی از این ۱۵هزارتن را به راه آهن تحویل خواهیم داد.

او گفت: از دیگر برنامه های ذوب آهن اصفهان می توان به تولید ریل S49 اشاره کرد که برای متروی اصفهان و شیراز مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در این حوزه هم اقدامات اولیه تقریبا با متروی اصفهان تمام شده و این وعده را می توان داد که بخشی از 3 هزار تن درخواستی مترو اصفهان را در 3 ماه پایانی سال، تحویل داده خواهد شد.

معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن افزود: مبنای تولید ذوب آهن اصفهان برای سال جاری 2 میلیون و 400 هزار تن است که نسبت به سال قبل تقریبا 100 هزار تن بیش تر است. از طرف دیگر با توجه به میزان تولید در 9 ماهه امسال پیش بینی می شود که به این عدد برسیم.

تولاییان در ادامه گفت: در زمینه تفاهم زغال سنگی‌ها با ذوب آهن اصفهان مبنی بر افزایش قیمت این ماده معدنی نیز کار به اتمام رسیده و با زغال سنگی ها به تفاهم و نتیجه رسیده ایم و به طور متوسط قیمت زغال سنگ معادن مختلف بسته به آنالیز معدن بین 26 تا 40 درصد از اول دی ماه افزایش پیدا کرده است. تامین کنندگان زغال سنگ نیز بار زغال را به ما تحویل می دهند و در این زمینه هم هیچ مشکلی وجود ندارد.

او در پایان بیان داشت: طی 2 سال گذشته تقریبا 50 درصد محصولات ذوب آهن را صادر کردیم و پیش بینی می شود که در سال 98 نیز تحقق یابد. از برنامه های شاخص توسعه ای ذوب آهن اصفهان نیز می توان به پروژه PCI اشاره کرد که می توان با بهره گیری از آن، شارژ پودر زغال به صورت مستقیم در کوره بلند را انجام داد. این مسئله می ‌تواند در ذوب آهن تحول بزرگی به وجود آورد. چرا که تکنولوژی آن در حال حاضر در کشور وجود ندارد و ما در حال راه اندازی آن هستیم و پیش‌ بینی می ‌کنیم که در پایان فصل اول سال جدید راه اندازی شود و ما بتوانیم موفقیت جدید کسب کنیم.

منبع:فولادنیوز

دیدگاه ها
×