چت

قیمت بالای قراضه کانتینری در بنگلادش

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از قیمت بالای قراضه کانتینری در بنگلادش حکایت دارد.

قیمت بالای قراضه کانتینری در بنگلادش

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر فولادسازان بنگلادشی محموله‌های کانتینری وارداتی را با قیمت‌های بالاتر رزرو کردند.

در این میان، فعالان بازار انتظار قیمت‌های بالاتری برای قراضه در هفته های اینده دارند. البته تازه ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که مشکلات پرداخت در بنگلادش در حال کاهش یافته است.

به گفته برخی منابع بازار، در هفته های اخیر، فروش ضایعات به بنگلادش راحت تر شده است به طوری که در یک هفته اخیر چندین هزار تن ضایعات کانتینری، صفحه ای و ساختاری p&s سنگاپور با قیمت ۴۵۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر به بنگلادش فروخته شد درحالی که همین محصول با منشا ساخت هنگ کنگ به دلیل کیفیت بالاتر و شامل حق بیمه با قیمت ۵۰۷ دلار به ازای هر تن سی اف آر به بنگلادش فروخته شد. همچنین برای قراضه خوردشده کانتینری امریکا قیمت ۴۸۵ دلار در هر تن سی اف ار به گوش می رسید.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت قراضه خوردشده وارداتی سی اف ار بنگلادش ۴۸۵ تا ۴۹۰ دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی در مقایسه با هفته گذشته ۱۰ تا ۱۵ دلار افزایش نشان می دهد. این محصول در هفته گذشته با قیمت ۴۷۰ تا ۴۸۰ دلار معامله می شد.

در این میان، عرضه کنندگان قراضه انتظار افزایش قیمت بیشتری از سوی فروشندگان دارند، زیرا عرضه قراضه در بازار محدود شده است.

همچنین یک منبع تجاری در بنگلادش اظهارداشت: من محصول HMS 1&2(80:20) را به قیمت ۴۶۵ دلار به ازای هر تن سی اف ار به مشتریان بنگلادش پیشنهاد کردم اما آنها به ثبات قیمت‌ها در بازار اطمینان ندارند و در برابر خرید مقاومت می‌کنند.

در این راستا، قیمت HMS1&2(8:20) در بازه ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار در هر تن شنیده شد. البته پیشنهادات خریداران برای این محصول بسیار بالا بود. برخی منابع بازار در این باره گفتند: در هفته گذشته قیمت‌های بالای تجارت، عزضه قراضه در اعماق دریا را محدود کرده بود.

به گفته یک صادر کننده، تامین کنندگان در تلاش هستند که قیمت قراضه را حداقل به ۴۶۵ تا ۴۷۰ دلار در هر تن سی اف آر بنگلادش برسانند. برهمین اساس، خریداران در هند و بنگلادش برای خرید ضایعات خرد شده در اعماق دریا آمریکا قیمت ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر پیشنهاد دادند.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا اعماق دریا، cfr بنگلادش ۴۵۰ تا ۴۶۰ دلار به ازای هر تن معامله شد که این بازه قیمتی نسبت به روز قبل ۱۰ تا ۱۵  دلار افزایش نشان می دهد. این محصول در هفته گذشته با قیمت ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار به ازای هر تن معامله می شد./ فولادبان

دیدگاه ها
×