چت

روند صعودی قیمت قراضه در بازار دریایی ترکیه ادامه دارد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ررشد قیمت قراضه در بازار دریایی ترکیه به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت عرضه حکایت دارد.

روند صعودی قیمت قراضه در بازار دریایی ترکیه ادامه دارد

براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، روند صعودی قیمت قراضه صادراتی به ترکیه در بازار به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت عرضه تداوم یافت.

در این راستا، فعالان بازار هفته کاری را بدون انجام معامله جدید قراضه به پایان رساندند. برهمین اساس، یک کارخانه فولادی در منطقه اسکندرون، محموله‌ای از انگلستان با شیوه معاملاتی cfr شامل قراضه HMS 1,2 (80:20) با قیمت ۳۸۷ دلار به ازای هر تن و قراضه خردشده با قیمت ۴۰۷ دلار به ازای هر تن خریداری کرد. حجم این محموله در زمان انتشار نشریه اعلام نشده بود.

البته شنیده شده است یک کارخانه فولادی دیگر در منطقه اسکندرون محموله‌ای از انگلستان با شیوه معاملاتی cfr، شامل HMS 1,2 (80:20) و قراضه خرد شده به ترتیب با قیمت ۳۸۳ و ۴۰۳ دلار به ازای هر تن خریداری کرد.

در نتیجه معاملات جدید، شاخص روزانه قیمت قراضه در آغاز هفته افزایش یافت. ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه در روز دوشنبه، ۳۸۴٫۸۴ دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ در مقایسه با روز جمعه افزایش ۴دلاری نشان می‌دهد.

همچنین این محصول با مبدا آمریکا با قیمت ۳۹۱٫۴ دلار به ازای هر تن معامله شد که این نرخ حاکی از رشد ۴ دلاری قیمت نسبت به روز قبل است.

بنابر گزارش منابع بازار، فولادسازان ترکیه از آغاز هفته و برای شارژ دخایر قراضه خود فعالیت خرید خود را افزایش دادند که البته میزان عرضه محصول محدود بود. همچنین افزایش تقاضای بازارهای فولادی آمریکا و کانادا باعث محدودیت پیشنهادات قیمتی قراضه به ترکیه  شد که که این موضوع به رشد قیمت‌ها کمک کرد.

بازار داخلی

با این حال، قیمت قراضه در بازار داخلی ترکیه در یک هفته اخیر نسبتا ثابت باقی ماند. براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی، بازار داخلی، تحویل به ترکیه بین ۷ هزار و ۹۰۰ لیر تا ۸هزار و ۴۲۰ لیر (۳۷۹ تا ۴۰۴ دلار) به ازای هر تن گزارش شد، این درحالی است که در این مدت بازه قیمتی این محصول بین ۸ هزار لیر تا ۸ هزار و ۲۳۰ لیر اعلام شده بود.

همچنین قیمت قراضه فولادی، حاصل از کشتی، بازار داخلی، تحویل ترکیه در بازه ۳۸۰ تا ۳۸۵ دلار به ازای هر تن از هفته قبل ثابت باقی ماند./ فولادبان

×