چت

فولاد مبارکه به معنای واقعی کلمه، خط مقدم یک جبهه است

مدیر شبکه آموزش سیما در بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به‌معنای واقعی کلمه خط مقدم جبهه اقتصادی است و این در حالی است که شاید حدود ۸۰ میلیون نفر از جمعیت ۸۶ میلیون نفری مردم ایران اطلاعی از تأثیر این صنعت بر رشد اقتصادی کشور ندارند.

فولاد مبارکه به معنای واقعی کلمه، خط مقدم یک جبهه است

علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش سیما در بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: واژه‌ها در زبان فارسی معانی خاصی دارند و به زمان‌ها و مکان‌های خاصی محدود می‌شوند؛ مثلاً واژه «جبهه» اذهان عمومی را صرفاً به دوران دفاع مقدس سوق می‌دهد که البته سرشار از افتخار و عزت برای میهن اسلامی‌مان بوده است؛ اما این واژه می‌تواند در عمل معنای عام‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه بزرگ صنعت و تولید در کشور ادامه داد: فولاد مبارکه به‌معنای واقعی کلمه خط مقدم جبهه اقتصادی است و این در حالی است که شاید حدود ۸۰ میلیون نفر از جمعیت ۸۶ میلیون نفری مردم ایران اطلاعی از تأثیر این صنعت بر رشد اقتصادی کشور ندارند.

تولید مستند از فعالیت صنایع بزرگ کشور جزء رسالت‌های رسانه‌هاست

مدیر شبکه آموزش سیما خاطرنشان کرد: قطعاً نمی‌توان اردویی برگزار کرد که ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران از خطوط تولید مراکز بزرگ صنعتی کشور همچون فولاد مبارکه دیدن کنند؛ اما می‌توان دستاوردهای این صنعت را به مردم منتقل کرد تا این حس به آنان منتقل شود.

وی عنوان داشت: در زمینه فعالیت‌های رسانه‌ای و تولید مستند از دستاوردهای صنعتی کشور، همچنان جای کار زیادی وجود دارد؛ چراکه ظرفیت زیادی در این حوزه وجود دارد که باید به آن توجه داشت. حیف است که از اتفاقات خوب فولاد مبارکه، صنعتی با این عظمت، مستند قوی تولید نشود؛ به‌ویژه اینکه تولید مستند از عمق فعالیت صنایع بزرگ کشور جزو رسالت‌های رسانه‌هاست.

اعلام آمادگی شبکه آموزش برای پخش مستندهای صنعت فولاد کشور

عبدالعالی با بیان اینکه دشمنان با فعالیت‌های رسانه‌ای خود، نقاط ضعف کشور را بزرگ‌نمایی می‌کنند، تصریح کرد: اگر در راستای نشان دادن توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی کشور حتی به‌اندازه یک‌دهم دشمن، کار رسانه‌ای کرده بودیم، دیدگاه مردم نسبت به صنایع و دستاوردهای آن به‌مراتب بهتر بود.

وی اذعان داشت: شبکه آموزش سیما آمادگی خود را برای پخش مستندها و فیلم‌های مرتبط با معرفی صنعت فولاد کشور و شرکت فولاد مبارکه اعلام می‌دارد تا مردم با دستاوردهای این صنعت آشنا شوند. صنعت بزرگی مثل فولاد مبارکه در جایگاهی است که می‌تواند فضای بسیار جذابی برای ارائه انواع خدمات آموزشی به آحاد مختلف مردم را فراهم کند./ ایراسین

×