چت

طرح‌های بنیادین احیا و توسعه گروه ملی/ اجرای چهار طرح مهم در راستای ارتقای کمی و کیفی محصولات

️مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: با توجه به شرایط بازار و در راستای ارتقای کمی و کیفی تولیدات شرکت، قصد داریم چهار طرح مهم را در گروه ملی اجرا کنیم و ان‌شاءالله با تحقق این طرح‌ها، تحول بزرگی در شرکت ایجاد خواهد شد.

طرح‌های بنیادین احیا و توسعه گروه ملی/ اجرای چهار طرح مهم در راستای ارتقای کمی و کیفی محصولات

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران:

طرح‌های بنیادین احیا و توسعه گروه ملی/ اجرای چهار طرح مهم در راستای ارتقای کمی و کیفی محصولات

️نادر جعفریوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: در اواخر دهه ۹۰ با توجه به مشکلات پیش آمده برای مجموعه گروه ملی به عنوان نخستین تولیدکننده محصولات فولادی که در آن مقطع زمانی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات فولادی نیز به شمار می‌رفت، روند رشد شرکت متوقف و عملا با رکود مواجه شد.

️وی افزود: از آن زمان تاکنون تعداد قابل توجهی شرکت تولیدکننده محصولات فولادی و نوردی احداث و به این کسب و کار ورود کردند. با ورود رقبای قدرتمند بخش دولتی و خصوصی با تکنولوژی روز و نیز رکود در ساخت و سازهای مسکن و پروژه‌های عمرانی، شرکت گروه ملی در شرایط نامطلوبی قرار گرفت و بخش قابل توجهی از سهم بازار خود را از دست داد. با توجه به شرایط شرکت و ضرورت اجرای استراتژی‌های تعالی سازمانی، هیئت مدیره بر آن شد تا با بررسی توانمندی‌های موجود در شرکت و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی، نسبت به تدوین استراتژی احیا و توسعه اقدام کند.

️مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران ادامه داد: به همین منظور چهار طرح استراتژیک تحت عنوان طرح‌های بنیادین احیا و توسعه گروه ملی فولاد در راستای افزایش میزان تولید و فروش، تولید محصول جدید در کشور، ارتقای کیفیت محصولات، توسعه صادرات و ارتقای جایگاه رقابتی شرکت در دستور کار قرار گرفته شد.

️جعفر یوسفی تاکید کرد: طرح‌های گروه ملی در قیاس با سایر سرمایه‌گذاری‌های مطرح در کشور با توجه به زیرساخت‌های موجود در شرکت، ضمن سودآوری مطلوب‌تر با کمترین میزان سرانه سرمایه‌گذاری جهت ایجاد اشتغال، در کمترین زمان ممکن اجرا و به بهره‌برداری خواهند رسید.

️وی گفت: این چهار طرح که در راستای اهداف یاد شده اجرا خواهند شد عبارتند از:

  1. ️طرح ارتقای ظرفیت تولید تا سقف ۹۰ درصد ظرفیت اسمی؛
  2. ️طرح توسعه کارخانه فولادسازی با تکمیل فاز ۲ فولادسازی به ظرفیت تولید ۴۳۰ هزار تن شمش؛
  3. طرح توسعه کارخانه کوثر با اجرای پروژه کلاف کوثر؛
  4. طرح توسعه کارخانه لوله‌سازی با اجرای پروژه تولید لوله درون‌چاهی کیسینگ و تیوبینگ صنعت نفت.

️وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش پرسنل کوشا و متخصصین امر و همچنین حمایت‌های سهامدار محترم و مدیران استانی و کشوری بتوانیم به این مهم دست یابیم.

منبع: گروه ملی صنعتی فولاد ایران

×