چت

صحبت های ریاست ایمیدور در سومین کنفراس تخصصی و نخستین کنفرانس اکتشاف

مهندس جعفری، رئیس هیئت عامل ایمیدرو طرح کرد: اهمیت اکتشاف بر کسی پوشیده نیست و زمینه شروع فعالیت‌های معدنی است، این امر می‌تواند چرخه اقتصادی را در کشور به حرکت درآورد.

صحبت های ریاست ایمیدور در سومین کنفراس تخصصی و نخستین کنفرانس اکتشاف

در اکتشافات به مشارکت شرکت‌های بزرگ نیاز است که در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت معدنی، سازمان‌زمین‌شناسی و ایمیدرو در این حوزه منعقد شده است. طرحی با مشارکت دو دانشگاه و ایمیدرو صورت گرفته که نتیجه خروجی آن چهارده عنصر استراتژیک است. طی چند سال اخیر نقش اکتشافی ایمیدرو گسترش یافته است و در کلیه حوزه‌های اکتشافی ورود کرده است. ایمیدرو با ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معدنی به ذخایری به ارزش ۲۸ میلیارد دلار دست یافته است که این معادن در بخش‌های شورابه سرب‌ و روی، مس، طلا، آنتیموان و... را شامل می‌شود.

جعفری اظهار داشت: ایمیدرو از مجموع ۵۴۰ هزار هکتار محدوده اکتشافی حدودا به ۵۱۱ محدوده امیدبخش به وسعت ۲۰ هزار کیلومتر مربع دست یافته است.

وی در پایان افزود: در برخی استان‌ها همچون خراسان‌جنوبی به پتانسیل بالایی دست یافته‌ایم که با ورود ایمیدرو در برخی از معادن، بخش‌خصوصی نیز رغبت و تمایل به سرمایه‌گذاری و بعضا درحال سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره هستند./ استیل پرایس

دیدگاه ها
×