چت

روسیه بسیاری از بازارهای فولاد ایران را تصاحب کرد.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطر نشان کرد: به کارخانه‌های تولید ابلاغ شد که در فکر ذخیره سازی سوخت مایع باشند و این مسئله حاکی از این مهم است که گاز شرکت‌های فولادی در زمستان قطع خواهد شد.چشم‌انداز تولید ۵۵ میلیون تن دور از انتظار است.

روسیه بسیاری از بازارهای فولاد ایران را تصاحب کرد.

رضا شهرستانی با اشاره به ترسیم چشم انداز تولید 55 میلیون تن فولاد در 1404، افزود: سوءمدیریت در وزارت صمت و مشکلات ایجاد شده در سهمیه‌ بندی برق و گاز در 2 سال اخیر باعث شد که نتوانیم به تولید مد نظر در صنعت فولاد دست بیابیم. در سال 99 حدود 30 میلیون تن و 1400 حدود 27 میلیون تن فولاد تولید کردیم و برآورد تولید در سال جاری حدود 28 تا 29 میلیون تن است این در حالیست که پیش‌بینی تولید در سال جاری حدود 37 میلیون تن مقرر شده بود.

به گفته شهرستانی؛ شرکت‌های خصولتی در 2 سال گذشته با مشکل برق مواجه نبودند و به عبارتی برق مورد نیاز آنها تامین بود.

دبیر  انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه چالش قطعی برق امروز حل شده است، گفت: تولیدکنندگان زمان را از دست داده‌اند و اگر ما می‌خواستیم به میزان تولید مقرر شده دست بیابیم باید کارخانه‌ها با تمام ظرفیت اقدام به تولید می‌کردند؛ این در  حالیست که در 2 سال اخیر 3 ماه تابستان شرکت‌های تولیدی فولاد انرژی برق و گاز آنها قطع می‌شد از این‌ رو با نیمی از توان اقدام به تولید می‌کردند همچنین به کارخانه‌های تولید ابلاغ شد که در فکر ذخیره سازی سوخت مایع باشند و این مسئله حاکی از این مهم است که گاز شرکت‌های فولادی در زمستان قطع خواهد شد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: تولید فولاد در زمستان با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد؛ به نظر می‌آید قطعی گاز بیش از برق به تولید فولاد آسیب‌ وارد کند؛ چراکه تولید آهن اسفنجی که خوراک اولیه کارخانه‌های فولادی است کاهش پیدا می‌کند./ایلنا

دیدگاه ها
×