چت

دو راهکار برای جلوگیری از گرانی بیشتر مسکن در سال آینده

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه بانک‌های ارائه‌کننده تسهیلات ، دو راهکار برای جلوگیری از گرانی بیشتر مسکن در سال آینده اعلام کرد.

دو راهکار برای جلوگیری از گرانی بیشتر مسکن در سال آینده

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت آتی پرداخت تسهیلات مسکن به خانه ملت گفت: خریداران نیازمند افزایش قدرت خرید هستند زیرا با افزایش 90 درصدی قیمت مسکن، مردم توان خرید مسکن را ندارند و این مسئله بر مشکلات خانواده ها افزوده است.

وی ادامه داد: اگر به دنبال کاهش قیمت مسکن و ایجاد اشتغال هستیم باید بازار مسکن رونق پیدا کند. این مسئله در گرو این است که توان مالی خریداران افزایش یابد تا چرخه خرید و فروش شکل بگیرد. این نماینده مجلس بر ضرورت افزایش سرمایه بانک‌های ارائه‌کننده تسهیلات مسکن تأکید کرد و افزود: این بانک‌ها با کمبود بودجه و سرمایه روبه‌رو هستند و این مسئله قطعا در روند ارائه وام مسکن مشکل‌ساز خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه عدم افزایش تسهیلات مسکن و کاهش قدرت خرید متقاضیان موجب افزایش قیمت مسکن درسال 98 می‌شود، گفت: مجلس به ویژه کمیسیون عمران مجلس بارها اعلام کرده که بازار مسکن برای رونق گرفتن نیازمند افزایش سقف تسهیلات مسکن است اما مسئولان بانکی کمبود سرمایه را مانع اصلی این مسئله می دانند. متأسفانه قیمت مسکن در کلان‌شهرها به ویژه تهران افزایش چشمگیری داشته و این مسئله خانواده‌ها را از خرید مسکن منصرف کرده است. تسهیلات مسکن با توجه به قیمت املاک، حداقل باید 50 درصد افزایش یابد. وی ادامه داد: یک زوج برای خرید مسکن می‌تواند حدود 160 میلیون تومان وام دریافت کند که این میزان باید به حدود 300 میلیون تومان افزایش یابد.

منبع:بورس پرس

دیدگاه ها
×