چت

خوش‌بینی به تداوم روند صعودی سودآوری فولادی‌ها

شرکت های فولادی در ۳ ماهه خوش درخشیدند و سودهای تحقق یافته، حاکی از روند مطلوب تولید و فروش در این شرکت ها بود.

 خوش‌بینی به تداوم روند صعودی سودآوری فولادی‌ها

«فولاد» در ۳ ماهه با پرش ۱۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ازای هر سهم ۲۹۰ ریال محقق کرد. «فولاژ» در همین مدت سود خالص را ۷۰۰ درصد افزایش داد. «کاوه» با رشد ۲۲۴ درصدی نسبت به ۳ ماهه ۹۷ (با احتساب افزایش سرمایه ۵۷ درصدی)، به ازای هر سهم ۲۴۶ ریال محقق کرد. «ذوب» در همین مدت با احتساب افزایش سرمایه ۸۵ درصدی، سود خود را ۱۴۲ درصد افزایش داد و «هرمز» با جهش ۱۸۲ درصدی، به ازای هر سهم ۲۲۰ ریال محقق کرد.

با این حال سهم های این گروه آنطور که باید مورد اقبال بازار قرار نگرفت و دغدغه بابت عدم تکرار روند مثبت سودآوری شرکت ها در ماه های آینده، مجال رشد را از این گروه گرفت.

محمد آزاد کارشناس و فعال صنعت فولاد در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: دغدغه ای بابت کاهش فروش شرکت های فولادی در ماه های آینده وجود ندارد.

رییس سابق اتحادیه صنف آهن و فولاد و فلزات در ادامه گفت: تحریم ها اگرچه مشکلات و محدودیت هایی به همراه داشته، اما سد راه صادرات صنعت فولاد نبوده است. ضمن اینکه اوضاع داخلی هم به گونه ای است که انتظار می رود حجم ساخت و ساز، افزایش یابد. کشور نیازمند احداث واحدهای مسکونی جدید و نوسازی ساختمان ها و بناهای فرسوده است و از برنامه های دولت هم چنین استنباط می شود که به زودی شاهد اجرای طرح هایی در حوزه مسکن خواهیم بود. اجرای طرحی مشابه مسکن مهر با هدف ساخت و ساز فوری و ارزان قیمت و البته با حجم بالا در حوزه مسکن، قطعا تاثیر با اهمیتی هم بر تقاضای صنعت فولاد خواهد داشت و فروش داخلی را رونق می بخشد.

وی افزود: برنامه صنعت فولاد، افزایش ظرفیت تولید تا سال ۱۴۰۴ بوده و با این شرایط، سهم های فولادی کماکان گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری تلقی می شود.

منبع:بورس نیوز

دیدگاه ها
×