چت

خودکفایی در صنعت فولاد، به‌معنای انزوا نیست

نشست خبری انجمن ملی فولاد با هدف معرفی نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در روز دوشنبه (19 آذر) با حضور جمعی از مدیران عامل واحدهای تولیدی کشور برگزار شد.

خودکفایی در صنعت فولاد، به‌معنای انزوا نیست

در ابتدای این مراسم، بهرام سبحانی در سخنرانی خود ضمن اعلام آمار و ارقامی از میزان صادرات و واردات، گفت: میزان صادرات علی‌رغم افزایش در 6 ماهه نخست سال به‌نسبت دوره مشابه سال گذشته، با فراز و نشیب‌هایی در 6 ماهه دوم همراه بوده که همچنان نیز ادامه دارد. واردات نیز به‌شدت کاهشی شده است که همین امر می‌تواند به‌عنوان محرکی برای جبران نیاز داخل به‌شمار رود.

وی در ادامه اظهار کرد: خودکفایی در صنعت فولاد به‌معنای انزوا نبوده، بلکه تکمیل تولید تمامی زنجیره فولاد مدنظر است. توان تولید داخلی به‌دلیل سیاست‌های گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

ایشان در قسمت دوم سخنرانی خود با اشاره به اینکه نمایشگاه ملی فولاد، شبیه هیچ‌یک از نمایشگاه‌های گذشته نخواهد بود، گفت:یکی از اهداف نمایشگاه ملی فولاد، ایجاد بانک اطلاعات در میان تولیدکنندگان و فعالان فولادی کشور در راستای رفع نیازهای کشور است. ارتباط میان تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در این نمایشگاه تقویت خواهد یافت. تمامی فعالان و ارائه دهندگان خدمات حوزه فولاد کشور امکان حضور در این نمایشگاه را دارند که خوشبختانه تاکنون با استقبال خوبی نیز از سوی تولیدکنندگان بزرگ و کوچک همراه شده است. ماهیت این نمایشگاه با سایر رخدادهای حوزه فولاد کشور متفاوت است؛ بنابراین این نمایشگاه هیچ‌گونه تداخلی با سایر اتفاقات این حوزه ندارد.

در ادامه بهادر احرامیان، نایب رئیس انجمن گفت: تمامی اتفاقات در سال جاری پیرامون مساله ارز و نوسانات آن بود. علت عدم افت قیمت‌های محصولات فولادی با وجود کاهش نرخ دلار، نشان‌دهنده معضلات تولید و صادرات در ایران است. در تامین محصولات فولادی بازار داخل هیچ مشکلی وجود ندارد. اما صادرات روندی منفی دارد؛ به‌نحوی که ادامه این شرایط، موجبات سواستفاده سایر کشورها از این وضعیت را فراهم کرده است.

منبع:اخبارفلزات

دیدگاه ها
×