چت

خصوصی سازی پایانه های بار حرف جدیدی نیست

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: خصوصی سازی پایانه های بار مطلب جدیدی نیست چرا که در گذشته چنین اتفاقی در کشور افتاده است.

خصوصی سازی پایانه های بار حرف جدیدی نیست

غلامحسین دغاغله مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیش از این در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری و اصل ۴۴ قانون اساسی چند پایانه را در راستای سپردن امور تصدی گرایانه به خود دست اندرکاران بخش واگذار کرده است.

وی همچنین اظهارداشت: سازمان راهداری جزء دستگاه هایست که فعالیت های مرتبط با بخش را به خود صنوف مربوطه واگذار کرده است. مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: کارهای مرتبط به رانندگان و شرکت ها در پایانه های بار به خود تشکل های صنفی واگذار شده است. وی در ادامه افزود: برای مثال نوبت دهی رانندگان به انجمن صنفی رانندگان در پایانه ها واگذار شده است.

دغاغله بیان داشت: مدیریت کامل سالن های اعلام بار-محل عرضه و تقاضای بار- به انجمن شرکت ها واگذار و همینطور انجمن رانندگان به عنوان ناظر سالن های اعلام بار در کنار آنان حضور دارند. وی گفت: فعالیت های مرتبط با برخی از پایانه های مورد واگذاری به بخش خصوصی و همینطور پایانه های دارای مالکیت دولتی به خود تشکل های صنفی واگذار شده است. مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: واگذاری های که طی پنج تا شش گذشته انجام گرفته برخی از این واگذاری ها دارای نواقصی هستند.

وی تصریح کرد: سازمان موظف به اینکه موارد مزبور را مورد بازنگری قرار دهد چون اولویت نخست سازمان رضایت مندی بخش از جمله رانندگان است یعنی واگذاری ها باید در راستای تسهیل کار نه ایجاد موانع جدید برای رانندگان یا فعالان بخش باشد. دغاغله گفت: مورد دیگری که در بحث واگذاری ها مد نظر سازمان قرار گرفته اینکه تشکل ها صنفی و صنوف در اولویت قرار گیرند. وی افزود: واگذاری ها اگر به خود تشکل ها اتفاق بیفتد با یک تسهیلات ویژه ای به این مجموعه ها کمک خواهد شد تا بتواند فرآیند انتقال از دولت به بخش خصوصی را به نحو احسن انجام دهند.

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت: تشکیل کمیته مشترک با حضور تشکل های صنفی، سازمان راهداری و غیره به جهت نظارت مستمرو مستقیم بر این واگذاری ها از تاکیدات جدی وزیر راه و شهرسازی است. وی یادآورشد: متاسفانه برخی از واگذاری های در گذشته به دلائل مختلف از دستیابی به اهداف خود بازمانده اند.

منبع:رادیو اقتصاد

×