چت

تکمیل پروژه ریل ملی با تولید شمش ریل

مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری صدا وسیمای مرکز اصفهان به تکمیل‌شدن پروسه تولید ریل ملی با اجرای پروژه‌های جدید پرداخت.

تکمیل پروژه ریل ملی با تولید شمش ریل

مهندس منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان بیان داشت: بیش از صد سال است که ریل و راه آهن وارد کشور شده و تولید ریل ملی، آرزوی دیرینه ایرانیان به‌ویژه صنایع فولاد بود که بتوانند از این موقعیت استراتژیک بهره‌مند شوند و صنعت حمل‌و‌نقل ریلی را خودکفا سازند.

وی با اشاره به اینکه تولید ریل شامل دو بخش تولید فولاد ریل و نورد آن می‌شود، افزود: در این پروسه، ابتدا کارگاه نورد 650 را به کلیه امکانات و استاندارد روز دنیا ( EN13674 ) مجهز نمودیم سپس با راه‌اندازی ایستگاه VD ( گاززدایی) تولید فولاد ریل نیز به افتخارات صنعت افزوده شد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: تولید ریل در کارگاهی از کارخانه انجام می‌گیرد که سایر مقاطع سنگین مانند تیرآهن H که جزو تولیدات استاندارد صنعت ساختمان کشور به‌شمار می‌رود و جایگزین تیر ورق محسوب می‌شود نیز در همین محل تولید شود.

این مقام مسئول در ادامه به برنامه ذوب آهن در خصوص صادرات ریل پرداخت و خاطر نشان کرد: اگر تمرکز بر روی تولید ریل باشد، حجم بالایی از این محصول استراتژیک قابل تولید بوده و بازاریابی آن نیز آغاز شده است که پیشنهادات خوبی نیز دریافت نمودیم.

شایان ذکر است، تولید فولادهای کیفی و صنعتی، فولادهای کم کربن جهت مصرف در صنعت خودروسازی و .... از جمله دستاوردهای کسب دانش فنی این واحد است. همچنین ذوب آهن اصفهان در گام بعدی با ارتقای این ایستگاه گاز زدایی، امکان تولید فولاد ضدزنگ را نیز خواهد <داشت.

منبع:فولادنیوز

دیدگاه ها
×