چت

 تقاضای فصلی برای حفظ نوسان قیمت و افزایش تولید فولاد در چین

با توجه به بهبود تقاضای فصلی برای حفظ نوسان قیمت ها و افزایش تولید فولاد در چین، قیمت فولاد بی ثبات باقی خواهد ماند.

 تقاضای فصلی برای حفظ نوسان قیمت و افزایش تولید فولاد در چین

بررسی تولید فولاد خام و آهن خام در چین

فعالان بازار اعلام کردند انتظار می ‌رود تولید فولاد خام پس از دو ماه کاهش متوالی در ماه آگوست و جولای، در ماه سپتامبر افزایش یابد. به گزارش منابع خبری ماه های سپتامبر و اکتبر معمولاً محصولات فولادی تقاضای فصلی بالایی دارند و بعید است که دولت دستور کاهش تولید فولاد را بدهد.

داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در روز سه شنبه نشان داد که تولید روزانه آهن خام با ۳.۳ درصد افزایش ماهانه به میانگین روزانه ۲.۳۵ میلیون تن در ماه آگوست رسید. این در حالی است که میزان تولید فولاد خام نسبت به ماه جولای حدود ۲ درصد افزایش یافته و به ۲.۶۸۰ میلیون تن در روز رسیده است.

بر اساس گزارش انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، تولید آهن خام در ماه آگوست ۱.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، اما میزان تولید فولاد خام در مدت مشابه ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند موجودی فولاد نهایی در کارخانه های فولاد و بازارهای لحظه ای تحت نظارت CISA نسبت به پایان ژوئیه ۷.۲ درصد و نسبت به سال قبل ۱ درصد کاهش یافته و در تاریخ ۳۱ آگوست به ۲۵.۱۳ میلیون تن رسید.

تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۱۳ سپتامبر)  گزارش دادند برخی منابع انتظار دارند تولید فولاد خام روزانه چین در ماه سپتامبر نزدیک به ۳ میلیون تن در روز افزایش یابد که تا حد زیادی بتواند افزایش قیمت‌ ها به دلیل بهبود تقاضا را جبران کند.

یکی از فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۳ سپتامبر) اعلام کرد به دلیل عقب ‌نشینی بخش دارایی‌ پر بدهی و ظهور دور دیگری از شیوع کووید ۱۹، تقاضای مصرف ‌کننده نهایی به ‌ویژه برای محصولات فولادی طویل، از اوایل ماه سپتامبر تا کنون کم بوده است. اگر تقاضا بهبود نیابد، ممکن است مازاد عرضه دوباره ظاهر شود.

 اجرای سیاست های محرک در چین


معامله گران اعلام کردند نهادهای برنامه ‌ریزی ارشد چین، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی و وزارت دارایی، در بیانیه‌ های جداگانه‌ای در ۵ سپتامبر از مقامات مربوطه خواستند تا به طور مؤثر سیاست ‌های محرکی را که در سال ۲۰۲۲ برای تقویت ساخت ‌و ساز زیرساخت‌ ها و مصرف مسکونی در چین معرفی شدند، اجرا کنند.

در این میان برخی فعالان بازار خبر دادند که واکنش بازار فولاد به این اظهارات در هفته منتهی به سه شنبه (۱۳ سپتامبر)  خاموش بوده است.

برخی از منابع خبری بیان کردند که با توجه به سیاست های محرک معرفی شده در قبل، افزایش بیشتر تقاضای فولاد احتمالاً محدود خواهد بود و هنوز احتمال وجود محرک‌ های بیشتر تا اوایل ماه اکتبر وجود ندارد.

تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۱۳ سپتامبر) گزارش دادند  بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین که به طور کلی روند بازار در پنج سال آینده را تعیین خواهد کرد، در ۱۶ اکتبر برگزار خواهد شد./خبر فارسی

×