چت

تفاهمات مثبت فولادسازان.

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بیان داشت: به تدریج تولید صنایع فولادی از اواخر مرداد ماه به حالت عادی باز خواهد گشت.

تفاهمات مثبت فولادسازان.

بهادر احرامیان اظهار داشت که تشکل انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در تعاملی با وزارت نیرو جهت پیگیری مشکلات تامین برق اعضای انجمن گام برداشت و در جلسه مشترکی با معاونت برنامه ریزی وزارت نیرو دکتر بختیار؛ مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران دکتر رجبی مشهدی و همچنین تعداد دیگری از مدیران وزارت نیرو و برق حرارتی و توانیر به طرح تامین برق اعضای انجمن پرداختند و در نتیجه به تفاهمی  بر این اساس که از اواخر مرداد ماه تامین برق کارخانجات زنجیره فولاد به تدریج به حالت عادی باز گردد انجامید.

احرامیان افزود: معاون وزیر نیرو با توجه به احتمال بازگشت مجدد محدودیت ها تا سال های آینده  پیشنهاد تشکیل کارگروهی از وزارت نیرو و انجمن فولاد و وزارت صمت برای پیگیری مشکل برق تولید کنندگان فولاد کشور را ارائه کرد و مورد تایید قرار گرفت و وظیفه این کار گروه اینچنین است که به طور مداوم برنامه های کارشناسی و دغدغه های مشترک صنایع فولاد و برق را دنبال نمایند. 

نایب رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران بیان داشت: در این جلسه برنامه مدون و کارشناسی شده انجمن فولاد در رابطه با چگونگی مدیریت تولید در شرایط کمبود برق به معاونت وزیر نیرو ارائه گشت و خوشبختانه مورد استقبال وزارتخانه قرار گرفت.

احرامیان افزود این برنامه کاملا کارشناسی شده است و برای تمامی شرکت های زنجیره فولاد و کلیه استان ها با توجه شبکه توزیع برق منطقه ای تدوین شده است و بر اساس این برنامه ریزی در شرایط اضطراری کمبود برق شاهد کمترین خسارات به تولید کنندگان در سال جهش تولید خواهیم بود.

احرامیان همچنین اذعان داشت: این برنامه با هدف حمایت از تولید و تامین برق متوازن در زنجیره فولادسازان در شرایط بحرانی تدوین شده است و خوشبختانه دکتر بختیار نیز از این برنامه حمایت کردند و ایشان نیز خواستار کمترین آسیب وارده به صنایع در شرایط فورس ماژور و قطعی برق بود. دکتر بختیار همچنین پیشنهاداتی در جهت ساخت نیروگاههای خود تامین و تامین پایدار برق با تکنولوژی نوین برای صنایع فولاد و سرمایه گذاران فولادی در صنعت برق ارائه کرد که انشالله در جلسات آینده بیشتر روی این مبحث تمرکز خواهد شد. 

احرامیان موکدا بیان کرد: در این جلسه دست یافتن به یک برنامه زمان بندی تولید و مصرف انرژی برق  مورد تفاهم قرار گرفت و همچنین روی مباحثی از جمله بهینه سازی مصرف برق در صنایع انرژی نیز تبادل نظر انجام شد./آهن پرایس

×