چت

بازار فولاد منطقه تحت فشار افت تقاضا است

 یک هفته اخیر قیمت بیلت در بازار جنوب شرق آسیا با توجه به رکود بازار افت داشته است. بیلت هند ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیاست و محصول روسیه ۴۴۵ دلار اعلام شده است. در این بین خریداران به‌دنبال بالاتر از ۴۴۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر نیستند.

بازار فولاد منطقه تحت فشار افت تقاضا است

آخرین اوضاع در بازارهای فولادی چگونه است؟

از این رو بازار در سکوت به سر می‌برد. در این بین آخرین قیمت درخواستی خرید بیلت در بازار داخلی ترکیه ۴۱۵ دلار در هر تن درب کارخانه شنیده شده ولی کارخانه‌ها کمتر از ۴۲۰ دلار پیشنهاد نمی‌دهند.متوسط قیمت بازار داخلی از ۴۲۵ تا ۴۳۰ دلار به ۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار هر تن درب کارخانه رسیده است. از طرفی بیلت صادراتی ترکیه نیز ۴۲۵ تا ۴۳۰ دلار هر تن فوب و در ثبات است. بازار مقاطع سی‌آی‌اس تحت فشار قیمت میلگرد و مفتول صادراتی سی‌آی‌اس اخیرا نزولی بوده است.کاهش تقاضا در ترکیه و افت قیمت عرضه کنندگان ترکیه‌ای بر بازار سی‌آی‌اس فشار آورده است. چند محموله میلگرد سی‌آی‌اس اخیرا در ۴۴۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه به خاورمیانه فروخته شده است؛ درحالی‌که پیشنهاد اولیه ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار بود. قیمت‌های درخواستی پایین باعث شده اغلب عرضه کنندگان سی‌آی‌اس به‌دنبال پیشنهاد میلگرد در بازار صادرات نباشند و فعلا عقب نشسته اند.میلگرد صادراتی ترکیه نیز یک هفته اخیر در سکوت بوده که تحت‌تاثیر تعطیلات بوده است. آخرین قیمت پیشنهادی ۴۵۰ تا ۴۵۵ دلار در هر تن فوب بوده که حدود ۵دلار افت قیمت هفتگی داشت. البته در این قیمت نیز خریداری پیدا نکرد و بازار در سکوت مطلق به سر می‌برد. فعالان بازار معتقدند شاید در ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار امکان معامله وجود داشته باشد. مفتول صادراتی ترکیه نیز ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار هر تن فوب و در ثبات است.

بهبود جزئی بازار ورق چین

در این بازار ورق گرم صادراتی چین حدود ۲ دلار بهبود داشته و ۴۸۲ دلار در هر تن فوب ثبت شده است. تجار در معاملاتی توانستند در ۴۸۰ دلار هم از کارخانه‌ها خرید کنند. البته تنها کارخانه‌هایی که نیاز به فروش فوری دارند حاضر به معامله در ۴۸۰ دلار بودند و پیشنهاد سایر کارخانه‌ها از ۴۸۵ دلار در هر تن فوب پایین تر نیست. در این بین خریداران در ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار در هر تن فوب درخواست خرید می‌دهند. در بازار داخلی نیز ورق گرم ۵۲۹ تا ۵۳۰ دلار در هر تن درب کارخانه شنیده شده است.

دنیای اقتصاد

×