چت

انجمن جهانی فولاد پیش بینی رشد تقاضای جهانی خارج از چین را بالا برد.

انجمن جهانی فولاد Worldsteel پیش بینی خود برای رشد تقاضای محصولات فولادی نهایی خارج از چین را به دلیل فعالیت های قوی تولیدی و اقتصادهای پیشرفته فراتر از انتظار، مورد تجدیدنظر قرار داده است.

انجمن جهانی فولاد پیش بینی رشد تقاضای جهانی خارج از چین را بالا برد.

 

به گزارش دنیای معدن، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین چشم انداز کوتاه مدت خود SRO اعلام کرد که پس از رشد 0.1 درصدی در سال 2020، تقاضای جهانی فولاد در سال 2021 با 4.5 درصد رشد به 1.85 میلیارد تن خواهد رسید.

این عدد با پیش بینی قبلی رشد 5.8 درصدی در ماه آوریل مقایسه می شود. تجدیدنظر و اصلاح منفی نرخ رشد صرفا به دلیل کاهش سرعت در چین است جایی که تقاضا در آن اکنون یک درصد در سال جاری کاهش یافته است.

اقتصادهای توسعه یافته مانند آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای آسیایی با استفاده از قرنطینه های هدفمند و موضعی موفق شده اند تاثیر موج جدید ابتلا به کرونا را بر فعالیت های اقتصادی در سال 2021 به حداقل برسانند.

انجمن جهانی فولاد می گوید پس از کاهش 12.7 درصدی در سال 2020، تقاضای فولاد اقتصادهای توسعه یافته در سال 2021 حدود 12.2 درصد و در سال 2022 حدود 4.3 درصد افزایش می یابد و به سطح قبل از همه گیری می رسد.

با این حال گلوگاه های زنجیره تامین و بخش خدمات هنوز عقب مانده اند و از بهبود قوی تر جلوگیری می کنند.

آقای Edwin Basson مدیرکل worldsteel در کنفرانس مطبوعاتی مجازی SRO به کالانیش گفت بهبود اقتصاد چین از ماه ژوئن کند شده است و همین امر منجر به رکود 13.3 درصدی تقاضای فولاد در ماه جولای و سپس 18.3 درصدی در آگوست شده است.

این کاهش شدید تاحدودی به موج های کوچک پاندمی و محدودیت های دولت در تولید فولاد نسبت داده می شود. انتظار نمی رود که تقاضای فولاد چین در سال 2022 افزایش یابد.

تقاضای فولاد در اقتصادهای در حال توسعه به استثنای چین نیز در سال 2021 بهبود یافت که به دلیل بهبود قیمت کامودیتی ها و تجارت بین الملل بود. با این حال موج های جدید کرونا همراه با سطوح پایین واکسیناسیون این بهبود را محدود کرده است.

آقای Basson به کالانیش گفت: عوارض صادراتی روسیه  به نفع بخش فولاد داخلی است و ما انتظار داریم به دلیل فعالیت های ساختمانی با سرمایه های دولتی در سال 2021 به خوبی ادامه یابد.

تقاضای فولاد در آمریکای لاتین به لطف بخش های ساخت و ساز و خودرو در سال 2021 بهبود شگفت انگیز قوی را نشان می دهد. با این حال در سال 2022 این منطقه می تواند حرکت تضعیف شده قابل توجهی را شاهد باشد چراکه با مسائل ساختاری پیچیده ازجمله تورم بالا، افزایش کسری بودجه و عدم قطعیت سیاسی دست و پنجه نرم می کند.

انجمن جهانی فولاد گفت: تقاضای جهانی فولاد در سال 2022 افزایش 2.2 درصدی سالانه را شاهد خواهد بود و به 1.89 میلیارد تن خواهد رسید. در پیش بینی فعلی فرض شده با پیشرفت واکسیناسیون در سراسر جهان، گسترش موج ها و گونه های جدید کرونا کمتر از موج های قبلی به صنایع آسیب رسانده و مخرب باشد.جعفری طهرانی

دیدگاه ها
×