چت

پیش بینی بازار جهانی فولاد

احرامیان عضو هیئت مدیره انجمن فولاد ایران با توجه به شرایط کنونی پیش بینی می کند که افزایش تقاضا برای فولاد و محصولات فولادی در بازارهای جهانی افزایش یابد که در نتیجه این افزایش تقاضا، قیمت ها نیز رو به افزایش خواهدبود.

پیش بینی بازار جهانی فولاد

 عضو هیئت مدیره انجمن فولاد ایران مهمترین چالش فولاد در حال حاضر را بحث های مربوط به قیمتگذاری دانست و گفت: پس از بحث قیمتگذاری که نیاز به تعیین تکلیف دارد؛ چالش بعدی که صنعت فولاد با آن مواجه است تامین مواد اولیه است.

بهادر احرامیان افزود: افزایش تولید فولاد در حال حاضر  با پشتوانه برنامه ریزی ها و افزایش ظرفیت هایی رخ داده است که در طول چند ساله گذشته انجام شده است. با علامت ها و سیگنال هایی که در حال حاضر و با توجه به شرایط کنونی به فعالان این حوزه ارسال می شود، تداوم روند سرمایه گذاری در فولاد احتمال کمی دارد و به احتمال زیاد متوقف خواهد شد.
بنا به توضیحات این عضو هیئت مدیره انجمن فولاد ایران، انتخابات اخیر آمریکا نباید تغییر خاص و محسوسی در این صنعت ایجاد کند؛ زیرا صنعت فولاد پیش از شروع تحریم ها ارزان ترین فولاد دنیا بود و در طول چند سال گذشته با حضور دولت فاصله با قیمت جهانی کاهش پیدا کرد. یعنی قیمت ها تا حدودی افزایش پیدا کرد. اگر بازار به حال خود گذاشته شود قیمت ها مجددا روند کاهشی پیدا می کند.
احرامیان در ادامه توضیحاتی در خصوص صادرات این صنعت ارائه کرد وگفت: ما به عنوان کشوری که تولیدمان دو برابر نیاز داخلمان است؛ همچنان با مجوز صادرات انجام می دهیم. اما به طور کلی در بازارهای جهانی با توجه به شرایط کنونی، پیش بینی می شود که با افزایش تقاضا مواجه شوند. در نتیجه این افزایش تقاضا، قیمت ها نیز رو به افزایش خواهد رفت.
او در پایان گفت: صادرات در سال آینده به سیاست های داخلی بستگی دارد. اما در حال حاضر با بخشنامه ها و قوانین موجود صادرات محدود شده است./راه امروز

×