چت

«ارفع» ۲۶۴ تومان سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت آهن و فولاد ارفع منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ۹۳درصد سهامداران این شرکت در تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۲ در تهران برگزار شد. مجمع «ارفع» صورت‌‌‌های مالی این شرکت را تصویب و ۲۶۴۰ ریال (۲۶۴ تومان) سود تقسیم کرد. همچنین روزنامه‌‌‌های کثیرالانتشار «دنیای‌اقتصاد» و «جهان صنعت» به عنوان روزنامه‌‌‌های رسمی کشور برای درج آگهی‌‌‌های این شرکت انتخاب شدند.

«ارفع» ۲۶۴ تومان سود تقسیم کرد

شرکت آهن و فولاد ارفع در سال گذشته به موفقیت‌‌‌های قابل توجهی دست یافته است که در این راستا می‌‌‌توان به  ورود این شرکت به حوزه معدن، کسب بالاترین رشد سود در صنعت فولاد، افزایش ظرفیت زیر سقف فولادسازی، کسب رکوردهای متعدد تولیدی و ... اشاره کرد.

در این مجتمع مجتبی مهری‌‌‌نژاد مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع، عملکرد شرکت را نسبت به سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و آن را مرهون زحمت‌‌‌های تمام پرسنل و نیروهای این مجموعه دانست. مهری‌‌‌نژاد در ادامه با ارائه گزارشی به عملکرد شرکت آهن و فولاد ارفع طی سال ۱۴۰۱ پرداخت.

اهم دستاوردهای ارفع


در این گزارش اهم دستاوردهای فولاد ارفع طی سال ۱۴۰۱ مرور شد که در این زمینه می‌‌‌توان به اجرای عملیات افزایش ظرفیت فولادسازی و ارتقای ظرفیت تولید از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون تن در سال، ایجاد و راه‌‌‌اندازی خط راه‌‌‌آهن شرکت آهن و فولاد ارفع جهت دریافت مواد اولیه و ارسال شمش از طریق ریلی، اجرای فاز دوم طرح‌‌‌های بهینه‌‌‌سازی واحد احیای مستقیم شامل مخزن ذخیره‌‌‌سازی محصول دوم و طرح تزریق اکسیژن، اجرای انبار ذخیره مواد اولیه به مساحت ۵ هزار مترمربع، توسعه سبد محصولات ارفع با تولید دو گرید جدید، اضافه کردن مقطع ۱۲۵*۱۲۵ میلی‌‌‌متر به مقاطع تولیدی شمش شرکت، ثبت رکورد تولید ماهانه (مرداد ماه) ۱۰۳۰۱۵ تن در واحد احیای مستقیم و رکورد تولید ماهانه (آبان ماه) ۸۵۱۶۵ تن در واحد فولادسازی، ایجاد معاونت اکتشاف و معادن به منظور گسترش زنجیره فعالیت شرکت در صنایع بالادستی (معدن)، کسب صلاحیت فنی و مالی از سازمان نظام مهندسی معدن ایران و اخذ ۶ فقره پروانه اکتشاف در استان هرمزگان، تسویه تسهیلات مالی دریافتنی از بانک صنعت و معدن، عرضه شمش فولادی در رینگ صادراتی در بورس کالای ایران برای نخستین‌‌‌بار در صنعت فولاد کشور، بالاترین میانگین قیمت فروش بین رقبای داخلی، توسعه روش‌‌‌های تحویل در فروش صادراتی، افزایش تعداد مشتریان با بیش از ۱۰ درصد سهم از فروش، تشکیل واحد تحقیق و توسعه شرکت و اخذ پروانه برای آن، اشاره کرد.


در این گزارش به پروژه‌‌‌های توسعه‌‌‌ای محصول و افزایش ظرفیت پرداخته شد. به منظور اجرای عملیات توسعه پروژه افزایش ظرفیت زیر سقف واحد فولادسازی و افزایش ظرفیت از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون تن شمش فولادی و افزایش و تنوع محصولات تولیدی، پروژه افزایش ظرفیت این واحد پس از تکمیل تامین مواد و انتخاب پیمانکاران اجرایی و همزمان با شروع محدودیت‌‌‌های برق ۱۴۰۱ در فصل تابستان اجرایی شد.

همچنین در این گزارش، پروژه‌‌‌های در حال اجرا نیز مطرح شد که  از مهم‌ترین آنها می‌توان به پروژه طراحی، تامین و اجرای ریلی منطقه فولادی اردکان، احداث مسیر جدید خط ۲۳۰ کیلوولت، فعالیت‌‌‌های تکمیلی پروژه‌‌‌های قرارداد فعالیت‌‌‌های عمرانی و سیستم تزریق اکسیژن به واحد احیای مستقیم اشاره کرد.


سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌هایی برای سال ۱۴۰۲


همچنین در این گزارش برنامه‌‌‌های سال ۱۴۰۲ نیز مد نظر قرار گرفته شده بود که در این راستا چهار نوع سرمایه‌‌‌گذاری هدف‌‌‌گذاری شده، که شامل سرمایه‌‌‌گذاری اکتشاف، عملیات اکتشاف در پهنه تحت اختیار (هرمزگان)، ثبت یا اضافه کردن حداقل چهار محدوده اکتشافی معدنی و سرمایه‌‌‌گذاری یا مشارکت در اکتشاف محدوده معدنی می‌شود. در زمینه سرمایه‌‌‌گذاری بهره‌‌‌برداری می‌‌‌توان به بهره‌‌‌برداری از حداقل دو مورد معدن سنگ‌آهن (فرصت سرمایه‌‌‌گذاری) اشاره کرد. در زمینه پژوهش و امکان‌‌‌سنجی و فرآوری می‌‌‌توان به بررسی و مطالعه طرح فرآوری و تولید فرومنگنز، بررسی و مطالعه طرح فرآوری دولومیت و بررسی و مطالعه طرح فرآوری سنگ‌آهن هماتیتی اشاره کرد. در زمینه سرمایه‌‌‌گذاری در فرآوری مواد اولیه مصرفی می‌‌‌توان به سرمایه‌‌‌گذاری در تولید و تامین مواد اولیه دولومیت و سرمایه‌‌‌گذاری در تولید و تامین کنسانتره و ... از سنگ‌آهن هماتیتی اشاره کرد.

لازم به یادآوری است شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۱۳۸۳ به صورت شرکت سهامی خاص در استان یزد تاسیس شد و در سال ۱۳۹۲ با نماد معاملاتی «ارفع» در فهرست شرکت‌‌‌های بازار دوم فرابورس به ثبت رسید. واحد احیای مستقیم برای تبدیل گندله به آهن اسفنجی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال راه‌‌‌اندازی شد. این واحد در سال ۱۴۰۰ با اجرای طرح افزایش ظرفیت، میزان تولید آهن اسفنجی خود را  به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رساند. همچنین واحد فولادسازی جهت تبدیل آهن اسفنجی به شمش فولاد با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولاد در سال ۱۳۹۲ راه‌‌‌اندازی شده است و همچنین در سال ۱۴۰۱ با اجرای طرح افزایش ظرفیت، میزان تولید شمش فولادی به یک میلیون تن در سال افزایش یافته است.

سهامداران عمده شرکت آهن و فولاد ارفع شامل  شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۱۰/ ۴۴ درصد، شرکت سرمایه‌‌‌گذاری توسعه معادن و فلزات با ۳۰/ ۲۰ درصد و شرکت کارخانجات نورد لوله یاران با ۴۴/ ۱۷ درصد هستند. سایر سهامداران نیز شامل سرمایه‌‌‌گذاری ملی ایران با ۷۵/ ۴ درصد، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با ۷۷/ ۰ درصد، صندوق سرمایه‌‌‌گذاری گنجینه زرین شهر ۷۵/ ۰ درصد، گروه مدیریت سرمایه‌‌‌گذاری امید ۶۹/ ۰ درصد و سایر سهامداران حقیقی و حقوقی ۲/ ۱۱ درصد می‌‌‌شود./ دنیای اقتصاد 

دیدگاه ها
×