چت

آمریکا پیشنهاد مذاکرات ژانویه با انگلستان در مورد تعرفه فولاد را رد کرد

یک خبرنگار پولیتیکو روز پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که ایالات متحده پیشنهاد آن ماری ترولیان، وزیر بازرگانی انگلستان برای مذاکره بر سر تعرفه‌های فولاد در ژانویه را رد کرده است.

آمریکا پیشنهاد مذاکرات ژانویه با انگلستان در مورد تعرفه فولاد را رد کرد

امیلیو کاسالیچیو، خبرنگار پولیتیکو در انگلستان در توئیتی به نقل از سخنگوی وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت: در حالی که وزیر (جینا) ریموندو از این دعوت مهربانانه قدردانی می‌کند، اما در حال حاضر در موقعیتی نیست که شخصاً به لندن سفر کند.

کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده برای تکمیل توافق برای کاهش تعرفه‌ها بر فولاد و آلومینیوم انگلستان عجله نخواهد کرد و این مذاکرات را در زمان مناسب دنبال خواهد کرد.

انگلستان مشتاق تعامل سریع با دولت بایدن برای لغو تعرفه‌ها بر فلزات انگلستان است و ترولیان وزیر تجارت در دسامبر از ریموندو برای آغاز مذاکرات در اوایل سال جدید در لندن دعوت کرد.

ایندیپندنت هم در این باره نوشت: ایالات متحده درخواست انگلستان برای گفتگوهای رو در رو برای حذف تعرفه‌های تنبیهی بر فولاد انگلستان را رد کرد و این امر باعث شرمساری بوریس جانسون شد.

آن ماری ترولیان، وزیر بازرگانی، پس از اینکه ایالات متحده از انعقاد معامله امتناع کرد، به دلیل ترس از تهدیدات علیه پروتکل ایرلند شمالی، از همتای خود در واشنگتن خواست که سوار هواپیما شود.

اما جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، اکنون به وزارت تجارت بین‌الملل گفته است که در حال حاضر برای سفر به انگلستان فرصت ندارد.

یکی از سخنگویان وزارت بازرگانی آمریکا به وب سایت پولیتیکو گفت: در حالی که وزیر ریموندو از این دعوت مهربانانه استقبال می‌کند، اما در حال حاضر در موقعیتی نیست که شخصاً به لندن سفر کند.

این رد کردن یک شرمساری بزرگ برای دولت انگلستان است زیرا اتحادیه اروپا و انگلستان در ماه اکتبر به توافقی برای تعلیق تعرفه‌ها دست یافتند، با این حال صادرکنندگان بریتانیایی همچنان مجبور به پرداخت عوارض هستند.

تعرفه ۲۵ درصدی بر فولاد و ۱۰ درصدی تعرفه بر آلومینیوم در ابتدا توسط دولت دونالد ترامپ در اختلاف با اتحادیه اروپا اعمال شد.

حزب کارگر انگلستان، نخست‌وزیر را متهم کرد که به جای وضعیت اسفناک فولادسازان، «با بهانه‌تراشی به مهمانی‌های تکان‌دهنده داونینگ استریت سرگرم شده است».

نیک توماس سیموندز، وزیر تجارت در سایه، گفت: این یک خبر تلخ برای تولیدکنندگان فولاد و آلومینیوم انگلستان و برای بسیاری از مشاغل که به این صنعت متکی هستند، است.
حزب کارگر از نخست‌وزیر خواسته است که شخصاً با رئیس‌جمهور آمریکا مذاکره کند.

یک منبع وزارت تجارت انگلستان هم گفت که خانم ترولیان امیدوار است که گفتگوها را از راه دور احیا کند، اما هیچ تاریخی برای انجام هرگونه گفتگو وجود ندارد.

ماه گذشته، پیامی که یک مقام بازرگانی ایالات متحده ارسال کرد، نشان داد که مذاکرات فولاد به دلیل تهدید دولت مبنی بر پاره کردن پروتکل پس از برگزیت متوقف شده است.
جو بایدن که دارای ریشه ایرلندی است، عزم خود را برای حفاظت از توافقنامه جمعه خوب (مربوط به استقلال ایرلند شمالی) آشکار کرده است./فولادبان

×