چت

آیا تعرفه‌های فولاد آمریکا برای مکزیک بازمی‌گردد؟

در راستای توافق ۲۰۱۹، ایالات متحده بر اهمیت نظارت دقیق بر افزایش واردات فولاد و آلومینیوم از مکزیک به ایالات متحده تأکید کرد و در سال ۲۰۲۲، واردات فولاد از مکزیک ۷۲ درصد افزایش یافت.

آیا تعرفه‌های فولاد آمریکا برای مکزیک بازمی‌گردد؟

در راستای توافق 2019، ایالات متحده بر اهمیت نظارت دقیق بر افزایش واردات فولاد و آلومینیوم از مکزیک به ایالات متحده تأکید کرد و در سال 2022، واردات فولاد از مکزیک 72 درصد افزایش یافت.

واردات شمش‌های تقویت‌کننده نسبت به میانگین تاریخی 2015 تا 2017 به میزان خیره‌کننده 3000 درصد افزایش یافته است. نگرانی‌ها مبنی بر اینکه صنعت فولاد مکزیک با صادرات فولاد از کشورهای مشمول تعرفه‌های بخش 232 ایالات متحده از وضعیت خود تحت توافق بهره‌برداری می‌کند، وجود دارد. علاوه بر این، واردات آلومینیوم از مکزیک 86 درصد نسبت به سال 2022 افزایش یافته است.

تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم می‌تواند دوباره اعمال شود

در صورت ادامه افزایش واردات، ممکن است تعرفه‌ها مجددا اعمال شود و منجر به گفت وگوها و اقدامات تلافی جویانه احتمالی شود. به عنوان بخشی از توافق آمریکا و مکزیک برای حذف تعرفه‌های 25 درصدی فولاد و 10 درصدی آلومینیوم، اعلام شد که کشور واردکننده می‌تواند در صورتی که واردات «به میزان قابل‌توجهی از سطح تجارت تاریخی در طی یک دوره زمانی افزایش یابد»، با در نظر گرفتن بازار، درخواست تغییر در مفاد قرارداد کند.

کاهش نرخ بیکاری در آمریکا ادامه دارد

نرخ بیکاری آمریکا در ماه ژوئن از 3.7 درصد به 3.6 درصد کاهش یافت که نشان دهنده انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده است. در نشست بعدی فدرال رزرو در 26 جولای، این احتمال افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را تقویت خواهد کرد. افزایش نرخ‌ها معمولاً برای توسعه اقتصاد و کاهش تورم انجام می‌شود که معمولاً برای کاهش بیکاری نیز انجام می‌شود. 

کاهش نرخ بیکاری باعث شد بازدهی اوراق قرضه دو ساله دولت آمریکا از 5.01 درصد به 4.86 درصد کاهش یابد و ارزش دلار آمریکا نیز اندکی کاهش یافت.

این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو قبل از تصمیم‌گیری بیشتر در مورد تغییرات نرخ بهره منتظر جمع‌آوری داده‌های بیشتری باشد. اگر افزایش نرخ در ماه جولای متوقف شود، احتمالاً بازار کار در هفته‌ها و ماه‌های آینده گسترش خواهد یافت.

انتظار می‌رود فروش خانه‌های جدید در چین 8 درصد بیشتر از سال قبل باشد

فروش خانه‌های جدید در سال جاری 8 درصد بیشتر از سال گذشته است که نشان‌دهنده پایداری تقاضا علیرغم کاهش‌های تولید و تقاضا اخیر است. انتظار می‌رود خانه‌های موجود در کلان‌شهرهای اصلی به میزان قابل‌توجه ۴۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد. 

همانطور که اقتصاد چین به بهبود خود ادامه می‌دهد، این امر در روشن شدن تدریجی موتور بازار املاک منعکس می‌شود. این در واقع خبر خوبی برای تقاضای فزاینده مواد خام در بازار داخلی است./ معدن نیوز 

دیدگاه ها
×