چت

کاهش تقاضا برای آلومینیوم و فولاد ادامه‌دار خواهد بود؟

به دلیل جنگ در اوکراین، قیمت آلومینیوم و فولاد در بهار گذشته به اوج خود رسید. از آن زمان، تقاضای ضعیف منجر به کاهش قیمت‌ها برای کاهش موجودی اضافی انبار شده در کارخانه‌های تولیدی شده است. که البته این کاهش قیمت به رغم افزایش هزینه‌های تولید در سمت عرضه به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی است.

کاهش تقاضا برای آلومینیوم و فولاد ادامه‌دار خواهد بود؟

در آوریل 2023، هزینه مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز به طور متوسط 4.7 درصد افزایش یافت. که این افزایش به دلیل کاهش در دسترس بودن محصولات به دلایلی همچون کاهش عرضه بوده است.

با وجود این روند، قیمت فولاد بین بهار 2022 تا ژانویه 2023، 31 درصد کاهش یافت. کاهش کلی تقاضا برای آلومینیوم و فولاد و افزایش عرضه ارزان و واردات فولاد از آسیا به اروپا باعث پایین آمدن قیمت ها در سراسر این قاره شده است.

پل مک‌فادین، رئیس metals4U، پیش‌بینی می‌کند که کاهش قیمت‌ها و تقاضای پایین در سال 2023 ادامه پیدا کند: «تقاضای ضعیف در حال حاضر بر بازار غالب است که منجر به کاهش قیمت در بازار فلزات بریتانیا می‌شود. تقاضای پایین احتمالاً ادامه خواهد داشت و کسب‌وکارها را مجبور می‌کند تا تولید را برای باقیمانده سال کاهش دهند، زیرا نمی‌توانند خطر مواجه شدن با موجودی اضافی را متحمل شوند.

۱- شرایط نامطمئن جهانی قیمت‌ها را پایین نگه می‌دارد

اقتصاد بریتانیا در اوایل سال 2023 انعطاف‌پذیری خوبی از خود نشان داده است.

با این حال، با وجود تورم بالای عمومی، هزینه‌های بالای انرژی، افزایش نرخ بهره و شرایط نامطمئن جهانی، چشم‌انداز تقاضای فولاد در بریتانیا همچنان چالش برانگیز خواهد بود.

۲- هزینه‌های تولید بالا و تقاضای ضعیف بریتانیا به این معنی است که کاهش قیمت‌ها احتمالا ادامه خواهد داشت

فولاد، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ کالاهایی هستند که قیمت‌هایشان به شدت تحت تأثیر تعادل بین عرضه و تقاضا است.

در طول 12 ماه گذشته نبردی بین هزینه‌های بالای تولید در سمت عرضه و تقاضای ضعیف بریتانیا وجود داشته است.

۳- تنش‌های ژئوپلیتیکی و آشفتگی‌های اقتصادی، غیرقابل پیش‌بینی بازار را برانگیخته است

کووید-۱۹، جنگ در اوکراین و زلزله‌های ترکیه قبلاً باعث اختلالات بی‌سابقه‌ای در زنجیره تامین در صنعت فلز شده است./ معدن نیوز 

دیدگاه ها
×