چت

سرنوشت مبهم تاتا استیل در بریتانیا

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس تاتا استیل اشاره کرده است که این شرکت ممکن است مجبور شود در سال آینده تصمیمی در مورد آینده تجارت خود در بریتانیا بگیرد، زیرا کوره بلند در پورت تالبوت به پایان عمر کاری خود نزدیک می شود.

سرنوشت مبهم تاتا استیل در بریتانیا

رئیس تاتا استیل اشاره کرده است که این شرکت ممکن است مجبور شود در سال آینده تصمیمی در مورد آینده تجارت خود در بریتانیا بگیرد، زیرا کوره بلند در پورت تالبوت به پایان عمر کاری خود نزدیک می شود.

 در ماه مارس تاتا استیل هشدار داد اگر دولت بریتانیا تا این ماه حمایت خود را از کربن زدایی صنعت فولاد اعلام نکند، ممکن است یکی از دو کوره بلند در کارخانه پورت تالبوت را متوقف کند.

به وزرا گفته شده است که کسب و کار به حمایت بیشتری تا جولای نیاز دارد تا سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری بالقوه در ظرفیت تولید فولاد سبز در کارخانه را توجیه کند.

دولت بریتانیا با تاتا استیل و بریتیش استیل مذاکره کرده است تا هر کدام 300 میلیون پوند برای سرمایه گذاری در فناوری های زیست محیطی فراهم کند.
ناتاراجان چاندراسکاران در یکصد و شانزدهمین مجمع عمومی سالانه تاتا استیل این هفته به سهامداران گفت: «زمان تصمیم گیری نزدیک است. کوره بلند در یک سال یا بیشتر به پایان چرخه عمر خود می رسد. قبل از آن، ما باید تصمیم بگیریم. ترجیح ما این است که آن را با یک EAF (کوره قوس الکتریکی) جایگزین کنیم.

 در یادداشت به نتایج سه ماهه چهارم، این شرکت به عدم اطمینان در مورد سطح حمایت پیشنهادی از سوی دولت بریتانیا برای امکان گذار به تولید فولاد سبز از کوره قوس الکتریکی اشاره کرد.

 آقای چاندراسکاران گفت که گفتگوها با سهامداران متعدد از جمله دولت بریتانیا و اتحادیه ها برای رسیدن به "تصمیم درست" ادامه دارد.

 او گفت: «گزینه‌های مختلفی وجود دارد و ما در تلاش هستیم تا ببینیم گزینه مناسب چیست.

 رئیس شرکت همچنین به سهامداران اطلاع داد که تاتا استیل با تامین پوشش بیمه ای کامل برای بدهی های بازنشستگی، طرح بازنشستگی فولاد بریتانیایی 6 میلیارد پوندی را به طور کامل از بین برده است.

 این بدان معناست که جریان های نقدی برای پرداخت بازنشستگی آینده به بازنشستگان توسط بیمه گر تضمین می شود.

 وی افزود: این کار بدون هیچ هزینه نقدی برای شرکت انجام شده است و خطرات آتی شرکت را از عدم تطابق دارایی و بدهی حذف کرده است.

 پورت تالبوت بزرگترین کارخانه فولاد بریتانیا است که حدود 4000 کارگر دارد که نیمی از کل نیروی کار تاتا انگلستان است. ظرفیت تولید نصب شده این کارخانه 5 میلیون تن (میلیون تن) است اما معمولاً کمتر از 3 میلیون تن در سال تولید می کند./ معدن نیوز

دیدگاه ها
×