چت

امکان جایگزینی چک تضمینی با ضمانت‌نامه‌های بانکی تسلیمی به گمرک

سازمان امور مالیاتی، امکان جایگزینی چک تضمینی با ضمانت‌نامه‌های بانکی تسلیمی به گمرک برای واردات ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید را فراهم کرد.

امکان جایگزینی چک تضمینی با ضمانت‌نامه‌های بانکی تسلیمی به گمرک

خبر رسمی: تغییر در رویه اجرایی مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش فولاد 24، وزارت امور اقتصادی و دارایی به همراه سازمان امور مالیاتی کشور زیر نظر رئیس کل، با اعلام شماره ١٤٠٢/٥١٢ / ٢٠٠ مورخ ۹/ ۱۲ / ١٤٠٢، اطلاعاتی ارائه کرده‌اند که مبنی بر تغییراتی در نحوه اجرایی مفاد بند (الف) ماده (39) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده است.

به گفته این اطلاعیه، تضمین‌ها در خصوص ترخیص ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید با در نظر گرفتن ضمانت‌نامه‌های دریافتی گمرک بابت واردات ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید، موافقت‌پذیر است. همچنین، معاونت فناوری مالیاتی مکلف است ظرف یک ماه از ابلاغ این تغییرات، اطلاعات مربوط به تضمین‌های اخذ شده بابت واردات ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید را به ادارات امور مالیاتی ارائه کند.

این تغییرات بر اساس صورتجلسه شماره ۶-۲۰۱ هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی انجام شده است و دستور العمل شماره ۲۶۰/۲۷۹۷/د مورخ ۱۳۹۱/۰۶/۱۵ را منسوخ می‌کند.

مرجع پاسخگویی در این امر اداره کل مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران می‌باشد که می‌توانید از طریق تلفن ۳۹۹۰۳۷۲۱ - ۰۲۱ با آنها ارتباط برقرار کنید. تاریخ اجرای این تغییرات به ۱٤٠٠/۱۰/۱۰ می‌رسد و ناظر بر اجرای این مقررات دادستانی انتظامی مالیاتی است.

این اطلاعیه به صورت فیزیکی و سیستمی ابلاغ می‌شود.

 

 

دیدگاه ها
×