چت

قیمت پایین محصولات فولادی چین عامل رشد صادرات

تولید ثابت فولاد در چین در بحبوحه تقاضای داخلی ضعیف نشان دهنده احتمال باقی ماندن صادرات در سطوح بالا در سه ماه نخست سال نو میلادی است.

قیمت پایین محصولات فولادی چین عامل رشد صادرات

صادرات فولاد چین در ژانویه تا نوامبر سال 2023 به 83.4 میلیون تن رسید که افزایش شدید 40 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشت. صادرات در سال 2023 عمدتاً به دلیل قیمت پایین محصولات فولادی چین در مقایسه با سایر کشورهای صادرکننده، به لطف کنترل دولت بر صنعت فولاد و تعرفه ها، به بالاترین حد خود در 7 سال گذشته رسید.

تقاضای داخلی هم در چین با وجود عملکرد قوی زیرساخت‌ها و بخش‌های تولیدی پایین بود که تولیدکنندگان را مجبور به جستجو برای فرصت‌های صادراتی بیشتر کرد.

علاوه بر این، ارزش پول چین در سال 2023 حدود 8 درصد کاهش یافت و صادرات را سودآور کرد، در حالی که تورم بالا و قیمت انرژی در سطح جهانی واردات چین را برای بسیاری از کشورها جذاب کرد. در این بین صادرات فولاد چین به جنوب شرق آسیا 35 درصد افزایش یافت و صادرات چین به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز 70 درصد بهبود یافت.

همچنین قابل ذکر است تولید ثابت فولاد در چین در بحبوحه تقاضای داخلی ضعیف نشان دهنده احتمال باقی ماندن صادرات در سطوح بالا در سه ماه نخست سال نو میلادی است.

دیدگاه ها
×