چت

آهن‌‌‌اسفنجی حامی رشد قیمت بازار

در حالی که عقبگرد نرخ ارز در بازار آزاد، سیگنال کاهشی برای رینگ شمش فولاد به همراه داشت، آهن‌‌‌اسفنجی سیگنال افزایشی به بازار ارسال کرد. ظرف هفته جاری بالغ بر 95‌هزار تن آهن‌‌‌اسفنجی با قیمت پایه‌‌‌ای برابر 12‌هزار و 693تومان در رینگ صنعتی بورس‌کالای ایران عرضه شد که از این میزان محصول 30‌هزار تن سلف و مابقی نقدی با تحویل فوری بود.

آهن‌‌‌اسفنجی حامی رشد قیمت بازار

آهن‌‌‌اسفنجی حامی رشد قیمت

ظرف هفته جاری بالغ بر 95‌هزار تن آهن‌‌‌اسفنجی با قیمت پایه‌‌‌ای برابر 12‌هزار و 693تومان در رینگ صنعتی بورس‌کالای ایران عرضه شد که از این میزان محصول 30‌هزار تن سلف و مابقی نقدی با تحویل فوری بود.
میزان عرضه آهن‌‌‌اسفنجی در هفته جاری قابل‌توجه بود؛ اما کاهش عرضه در هفته قبل باعث شد تا این رینگ با هیجان خرید سنگینی مواجه شود. برای این میزان محصول تقاضایی بالغ بر 142‌هزار تن از سوی مشتریان به ثبت رسید که در نهایت به فروش، کل محصول عرضه‌شده با میانگین نرخ 14‌هزار و 100تومان انجامید. میانگین رقابت قیمتی در این بازار 11.2‌درصد بود.

انتظارات تورمی افزایشی در شرایطی که میزان عرضه و تقاضا در رینگ آهن‌‌‌اسفنجی متعادل نیست و این محصول با برتری تقاضا نسبت به عرضه مواجه است، باعث شده تا رینگ این محصول با رقابت قیمتی مواجه باشد. واحدهای ذوب که عمده مشتریان آهن‌‌‌اسفنجی هستند با پیش‌بینی رشد بیشتر قیمت مواد اولیه خطوط تولید در سال آینده، در شرایط کنونی خرید با رقابت قیمتی را ترجیح می‌دهند. به این ترتیب رقابت، آهن‌‌‌اسفنجی را گران می‌کند.این تحولات نشان می‌دهد که آهن‌‌‌اسفنجی در حال حمایت از رشد قیمت و افزایش هزینه تولید شمش فولاد است، که در نهایت به گران شدن محصولات فولادی منجر می‌شود/دنیای اقتصاد 

دیدگاه ها
×