چت

نتایج مادی و معنوی بومی‌سازی فولاد یزد

سید محمد احرامیان مدیرعامل فولاد یزد در پاسخ به سوال نتایج مادی و معنوی بومی‌سازی صنایع فولادی اظهار گفت: فولاد یزد جزء صنایع بالادستی و بعنوان اولین واحد بخش خصوصی نورد گرم میلگرد شناخته شده است که با تکیه بردانش و مهارت داخلی موفق به بومی‌سازی در این صنعت شد و در نهایت منجر به اشتغال‌زایی و صرفه‌جویی ارزی گردید.

نتایج مادی و معنوی بومی‌سازی فولاد یزد

به گزارش فولاد24؛ سید محمد احرامیان مدیرعامل فولاد یزد در پاسخ به سوال نتایج مادی و معنوی بومی‌سازی صنایع فولادی گفت: فولاد یزد جزء صنایع بالادستی و بعنوان اولین واحد بخش خصوصی نورد گرم میلگرد شناخته شده است که با تکیه بردانش و مهارت داخلی موفق به بومی‌سازی در این صنعت شد و در نهایت منجر به اشتغال‌زایی و صرفه‌جویی ارزی گردید، همچنین تولید محصولات با قیمت ارزانتر انجام پذیرفت که با هدف ارائه خدمات کیفی بهتر با نازلترین قیمت در دست مشتریان قرار گرقت.
با بومی‌سازی توانستیم به خودکفایی در تولید محصولات و رفع بیشتر نیازهای داخلی برسیم تا جایی که با این حجم از تولید، قادر به صادرات در سراسر جهان می‌باشیم.


افق 1404 فولاد یزد


رئیس هیات مدیره فولاد یزد گفت: با ارتقاء ظرفیت تولید فولاد در سال 1404 به بیش از 55 میلیون تن خواهیم رسید.


موانع و چالش‌های صادراتی فولاد یزد 


سید محمداحرامیان در پاسخ به سوال موانع و چالش‌های صادراتی اظهار کرد: ما در سال گذشته 280 میلیون دلار محصولات صادر کردیم که با دست‌اندازها و محدودیت‌های صادراتی امسال به 60 میلیون دلار رسید. تمرکزاصلی سرمایه‌گذاران باید به صادرات و کمک به ارزآوری باشد.
وی با ا شاره به منابع طبیعی ایران گفت: ایران با منابع و معادن غنی در تامین مواد اولیه می‌تواند بازارهای صادراتی را گسترش دهد، کشور کره‌جنوبی نمونه بارز صادرات محصولات می‌باشد با این تفاوت که مواد اولیه را وارد می‌کند.
در واقع زمانی که نیازی احساس شود با علم و اعتقادی راسخ می‌توان راهی پیدا و رفع نیاز کرد بنابراین باید بستر صادرات محیا شود و دولت باید حمایت کند. دولت باید از دخالت در بخش صنعت و صنایع عقب نشینی کند و به بخش خصوصی واگذار نماید.

تاثیرات بحران انرژی در فولاد یزد 


عضو هیات مدیره فولاد یزد در خصوص بحران انرژی گفت: این مسئله نه تنها ایران بلکه در سراسر جهان مطرح می‌باشد، تامین برق در تابستان و گاز در زمستان، که با هوش و درایت افراد متخصص و مدبر می‌توان این چالش‌ها را کم و از بین برد. تنها مشکل ، سرمایه‌گذاری دولت هست که به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد.
از لحاظ انرژی‌های تجدید پذیر ما در بهترین منطقه هستیم و در خصوص پنل‌های خورشیدی جزء برنامه‌های هست که درحال برنامه‌ریزی است.


مسئولیت‌های اجتماعی فولاد یزد احرامیان


احرامیان با اشاره به شروع کار فولاد یزد با تعداد 12 نفر و توسعه و بکار گیری افراد بیشتر گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار نفر در فولاد یزد و مجموعه‌های وابسته به این مجموعه مشغول به کار و کسب درآمد می‌باشند که روزانه در حال افزایش است.
مهمترین مسئولیت‌اجتماعی می‌توان گفت تاسیس هنرستان در محل کارخانه هست که با هدف آموزش نیروی فنی متخصص، دایر شده ضمن اینکه هنرجویان ملزم به تعهد کاری در این مجموعه نیستند و حق انتخاب جهت اشتغال بر عهده خود هنرجو می‌باشد.
وی از مسئولیت‌های اجتماعی به زمان بهبه ویروس کویید 19 اشاره کرد با تجهیز بیمارستان ها و در اختیار قراردادن اکسیژن رایگان به مبتلایان ارائه خدمت کرد.
 

دیدگاه ها
×