چت

بومی‌سازی بانک‌های خازنی با آستانه اعوجاج هارمونیکی بالا در واحد انرژی و سیالات فولاد سبا

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید فرصت‌های تجاری میان ایران و ازبکستان شناسایی شود، گفت: به‌دنبال ایجاد فضای ژئواکونومیک با ازبکستان هستیم تا زمینه‌های واقعی رشد و توسعه فراهم شود.

بومی‌سازی بانک‌های خازنی با آستانه اعوجاج هارمونیکی بالا در واحد انرژی و سیالات فولاد سبا

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، در همایش تجاری ایران و ازبکستان و نخستین نشست کمیته‌های مشترک بازرگانی میان دو کشور، گفت: با برگزاری نشست‌های صمیمانه و دوستانه تجار ایرانی با همتایان ازبکستانی، باید فرصت‌های تجاری میان دو کشور را شناسایی کنیم تا زمینه‌های واقعی رشد و توسعه فراهم شود.

توسعه فرهنگی و سیاسی، نتیجه توسعه بازرگانی است

وی با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی و سیاسی، نتیجه توسعه بازرگانی است، گفت: درصورتی‌که توسعه بازرگانی با قدرت در دستور کارمان قرار بگیرد، به‌تبع آن توسعه فرهنگی و سیاسی میان دو کشور رقم می‌خورد.

وزیر صمت با بیان اینکه امروز زمینه‌های بسیار خوبی در سطح مقامات بالای دو کشور برای افزایش همکاری‌ها و توسعه فعالیت‌های تجاری وجود دارد، یادآور شد: ما به‌دنبال ایجاد یک فضای ژئواکونومیک با ازبکستان هستیم؛ هرچند این روابط مدت‌ها قطع شده بود اما اراده لازم برای توسعه فعالیت‌ها و تشویق، تسریع و ایجاد شرایط لازم برای بازرگانان و اهالی صنعت جهت تعمیق این روابط در مجموعه فعلی وزارت صمت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های ظالمانه باعث شد تا روابطمان با برخی از کشورها کاهش یابد، تاکید کرد: درعین حال تحریم‌ها، فرصت‌هایی را برایمان ایجاد کرد تا بتوانیم بسیاری از کالاها را خودمان تولید کنیم و امروز آن را در تعامل همسایگانمان به اشتراک بگذاریم؛ اتفاقی که مزیت اصلی کشور برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هدفمان است.

نظام مالی میان دو کشور باید هرچه زودتر برقرار شود

علی‌آبادی با بیان اینکه برای توسعه رابطه میان دو کشور باید پلتفرم منسجمی شکل بگیرد که نخستین مؤلفه آن نظام مالی است، اظهار داشت: نظام مالی میان دو کشور باید هرچه زودتر برقرار شود زیرا در صورت عدم برقراری آن، امکان تبادل میان بازرگانان وجود ندارد. در این همین زمینه باید دنبال روش‌های مالی جدید باشیم، زیرا روش‌های سنتی جوابگو نیست. به‌همین دلیل باید به سمت ساختارهای مالی و مدرن برویم تا نتوانند برای آنها مشکلی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه دومین مؤلفه نظام گمرکی بوده که از اهمیت زیادی در توسعه مناسبات برخوردار است تا تسهیلات ویژه‌ای برای توسعه فعالیت بازرگانان فراهم شود، تاکید کرد: توافق بر سر مؤلفه‌های استاندارد میان دو طرف، از مؤلفه‌های مهم دیگر پلتفرم توسعه همکاری‌ها میان ایران و ازبکستان خواهد بود.

وزیر صمت: به‌دنبال ایجاد فضای ژئواکونومیک با ازبکستان هستیم/ ایرنا 

دیدگاه ها
×