چت

چرخه حیات کشف یک ذخیره معدنی

 منحنی مراحل از اکتشاف تا تولید معدنی را نشان می‌دهد و کار و ارزش بازار مرتبط با هر مرحله را برجسته می‌کند. این به سرمایه گذاران کمک می کند تا فرآیند استخراج را درک کنند و سرمایه گذاری خود را به درستی زمان بندی کنند.

چرخه حیات کشف یک ذخیره معدنی

گزارشگر فولاد 24 به نجوه چرخه کشف ذخایر معدنی می پردازد. منحنی مراحل از اکتشاف تا تولید معدنی را نشان می‌دهد و کار و ارزش بازار مرتبط با هر مرحله را برجسته می‌کند. این به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا فرآیند استخراج را درک کنند و سرمایه گذاری خود را به درستی زمان بندی کنند.

در چرخه حیات یک کانسار معدنی، هفت مرحله وجود دارد که هر کدام ریسک‌ها و مزایای خاصی را دارند. همانطور که یک شرکت ثابت می کند که ذخایر قابل استخراج در زمین وجود دارد، ارزش بیشتری برای سهامداران در طول مسیر ایجاد می‌شود.

کانسپت

این مرحله بیشترین ریسک را به همراه دارد که به دلیل ارزش پایین آن است. در ابتدا، دانش کمی در مورد آنچه واقعاً در زیر سطح زمین نهفته است وجود دارد.

پیش از کشف

هنوز ریسک‌های زیادی وجود دارد، اما اینجاست که تبلیغات گمانه زنی آغاز می‌شود. اکتشاف مواد معدنی شامل بازیابی یک مقطع از پوسته و سپس تجزیه و تحلیل آن برای محتوای معدنی است. 

کشف

کشف مرحله پاداش برای سفته بازان اولیه است. اکتشاف نشان داده است که مقدار قابل توجهی از مواد برای استخراج وجود دارد و نیاز به مطالعه بیشتر برای اثبات امکان پذیر بودن استخراج وجود دارد. اکثر سفته بازان از اینجا خارج می‌شوند، زیرا مرحله بعدی مجموعه جدیدی از ریسک ها مانند سودآوری، ساخت و ساز و تامین مالی را ایجاد می‌کند.

امکان سنجی

این یک نقطه عطف مهم برای کشف مواد معدنی است. مطالعات انجام شده در این مرحله ممکن است پتانسیل این ذخیره را برای تبدیل شدن به یک معدن سودآور نشان دهد.

توسعه

توسعه لحظه‌ای نادر است و بیشتر ذخایر معدنی هرگز به این مرحله نمی‌رسند. در این مرحله، شرکت برنامه تولید معدن را تنظیم می‌کند. اول، آنها باید بودجه را تامین کنند و یک تیم عملیاتی بسازند. اگر یک شرکت بتواند بودجه‌ای برای توسعه تامین کند، سرمایه گذاران می‌توانند پتانسیل درآمد حاصل از استخراج را ببینند. 

راه اندازی ویا تولید

سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌گذاری خود را تا این مرحله حفظ کرده‌اند، می‌توانند به خود ببالند، این لحظه نادری برای کشف مواد معدنی است. 

تخلیه و بازسازی

هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست، به خصوص منابع معدنی کمیاب. اگر ذخایر بیشتری در نزدیکی وجود نداشته باشد، اکثر معادن در نهایت تخلیه می‌شوند.
 

دیدگاه ها
×