چت

عدم حمایت از  تولید کننده‌های میلگرد ترکیه

کارخانه‌ها بیشتر به بازار داخلی توجه دارند تا صادرات. مفتول صادراتی نیز 635 تا 645 دلار هر تن فوب و مشابه یک هفته قبل است.

عدم حمایت از  تولید کننده‌های میلگرد ترکیه

تولید کننده‌های میلگرد ترکیه اخیرا قیمت‌ها را با توجه به افزایش هزینه‌ها بالا بردند ولی از جانب تقاضا مورد حمایت قرار نگرفتند. در بازار داخلی قیمت‌های پیشنهادی 5 دلار رشد داشته 625 تا 645 دلار هر تن درب کارخانه ثبت شده است. افزایش دستمزد علت اصلی رشد هزینه ها بوده است.

در بازار صادرات نیز میلگرد ترکیه 5 دلار رشد داشته 620 تا 630 دلار هر تن فوب شده است. البته کارخانه‌ها بیشتر به بازار داخلی توجه دارند تا صادرات. مفتول صادراتی نیز 635 تا 645 دلار هر تن فوب و مشابه یک هفته قبل است.

 بیلت ترکیه

بازار داخلی بیلت ترکیه در ثبات نسبی است ولی به نظر فعالان بازار این قیمت‌های فعلی عملی نیستند ولی کارخانه ها شکایت دارند که افزایش دستمزدها و عدم تخفیف کافی در بازار قراضه به آنها اجازه ارزان‌تر کردن قیمت بیلت را نمی‌دهد. بیلت داخلی 590 تا 600 دلار درب کارخانه و در ثبات است. در شرایط فعلی هیچ حاشیه سودی بین بیلت و میلگرد وجود ندارد و تنها در صورت رشد قیمت ها در چین می توان به افزایش قیمت در ترکیه امیدوار بود.

در بازار واردات ترکیه نیز بیلت روسیه در 547 تا 553 دلار هر تن سی آی اف نهایی شده ولی به نظر فعالان بازار قیمت باید 530 تا 535 دلار هر تن سی اف آر باشد.
بیلت صادراتی ترکیه نیز 605 تا 610 دلار هر تن فوب است و کسی حاضر به فروش در کمتر از 600 دلار نیست. در واقع همه جای دنیا کمبود تقاضا قابل مشاهده است و در این وقت از سال شرایطی عادی به نظر می‌رسد.

 قراضه آهن ترکیه

آخرین قیمت قراضه سنگین 20-80 در ترکیه 420 دلار هر تن سی اف آر و در ثبات بوده است. با توجه به این که معاملات جدید حمل ماه مارس به زودی نهایی می‌شوند فروشنده ها امیدوارند قیمت بالاتر برود و به سطوح بالای ماه ژانویه برسد. بالاترین قیمت 10 ژانویه 427.5 دلار بود. از طرفی خریدارن در ترکیه فعلا عجله ای در معامله نشان نم‌ دهند.

در حال حاضر خریداران به دنبال معامله قراضه در 415 تا 420 دلارند و فروشنده ها نیز در 420 تا 425 دلار پیشنهاد می‌دهند./ فولاد ایران 

دیدگاه ها
×