چت

آیا چین در صادرات فولاد نسبت به هند برتری دارد؟

آمار نشان می دهد چین در سال جاری میلادی چین نسبت به هند در صادرات فولاد برتری داشته باشد. هر دو کشور صادرات فولاد زیادی دارند و کارخانه های هندی حدود 15 درصد از محصولات خود را برای صادرات اختصاص می دهند.

آیا چین در صادرات فولاد نسبت به هند برتری دارد؟

به گزارش فولاد 24 به نقل از فولاد ایران؛ داده ها نشان می دهد که چین در مقایسه با 46 میلیون تن در 8 ماهه مشابه سال 2022، افزایش قابل توجه 28 درصدی در صادرات ژانویه تا آگوست امسال داشته که به 59 میلیون تن رسید.
از سوی دیگر، هند در این دوره شاهد کاهش چشمگیر بیش از 25 درصدی صادرات فولاد خود بود. صادرات آن در ژانویه تا آگوست 2023 در مقایسه با 8 میلیون تن مدت مشابه سال قبل، 6 میلیون تن شد.
 چین سال گذشته در صادرات چندان فعال نبود. بنابراین، هند توانست حجم قابل توجهی را به کشورهایی که چین به طور سنتی به آنها صادرات داشت، برای مثال آسیای جنوب شرقی صادر کند. با این حال، در سال 2023، داستان چین کمی متفاوت بود. اگرچه رسما متعهد شده بود که از صادرات گریدهای تجاری به محصولات با ارزش افزوده و با حاشیه سود بالاتر تمرکز کند، اما در واقعیت، نتوانست این کار را انجام دهد. از سوی دیگر، تقاضای داخلی آن پس از فروپاشی بازار مسکن در سال 2021 نتوانست افزایش یابد. بنابراین، کارخانه های چینی که با اشباع تولید، تقاضای کم و حاشیه سود فشرده مواجه شدند، صادرات را کاهش دادند.
از این رو داستان صادرات چین در مقابل هند احتمالا در سال 2023 پایانی مشابه آنچه تا کنون دیده شده داشته باشد.

دیدگاه ها
×