چت

بزرگ ترین صادر کننده فولاد ایران

شرکت فولاد خوزستان، بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران و مطرح‌ترین برند ایرانی در بازار جهانی فولاد است.

بزرگ ترین صادر کننده فولاد ایران

شرکت فولاد خوزستان، بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران و مطرح‌ترین برند ایرانی در بازار جهانی فولاد است. در طول دوره سه‌ساله از 1400 تا 1402، با مواجهه با محدودیت‌های انرژی، این شرکت بیش از1.5 میلیون تن تولید خود را از دست داد، اما در کل این دوره، بیش از11.9 میلیون تن از محصولات خود را به فروش رساند.

در سال 1400 ، با صادرات حدود 2.1  میلیون تن محصولات خود به بازارهای جهانی، ارزش بیش از 1.3 میلیارد دلار را به دست آورد و سهم 3 درصدی از کل ارزآوری کشور را به خود اختصاص داد. در همین سال، با 120 درصد رفع تعهدات ارزی، به اقتصاد کشور کمک بزرگی کرد.

در سال 1401 ، به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده زنجیره فولاد کشور شناخته شد و بیش از ۱.۴ میلیون تن محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر کرد. از این میزان، حدود ۱.۳ میلیون تن به صورت مستقیم و بیش از 108 هزار تن از طریق رینگ صادراتی بورس کالا به بازار عرضه شد.

در سال 1402 نیز، حدود 1.3 میلیون تن محصول خود را به بازارهای جهانی صادر کرد. بیش از 1 میلیون تن از این میزان به صورت مستقیم توسط خود شرکت انجام شد و بیش از 300 هزار تن از طریق رینگ صادراتی بورس کالا به بازار عرضه شد.

رغم محدودیت‌های انرژی و بخشنامه‌های داخلی محدودکننده صادرات، فولاد خوزستان در این دوره توانست با وجود رکود در بازارهای جهانی، به تراز بالایی از تولید و صادرات دست یابد و ارزآوری قابل توجهی برای اقتصاد کشور داشته باشد.


دیدگاه ها
×