چت

هند آگهی بین‌المللی مناقصه دعوت به ساخت بزرگ‌ترین کارخانه هیدروژن سبز را منتشر کرد

هند با هدف تبدیل شدن به قطب هیدروژن سبز جهان از سرمایه‌داران سراسر دنیا برای احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید این ماده دعوت به سرمایه‌گذاری کرده است.

هند آگهی بین‌المللی مناقصه دعوت به ساخت بزرگ‌ترین کارخانه هیدروژن سبز را منتشر کرد

به نقل از استیل‌اوربیس، شرکت دولتی پالایش و بازاریابی نفت در هند (آی‌اُ‌سی) در مناقصه‌ای بین‌المللی از سرمایه‌گذاران خارجی برای احداث یک کارخانه هیدروژن سبز دعوت کرده است.

آی‌اُسی بنا دارد این کارخانه را در محدوده مکانی واحد پالایشی خود در شهر پانی‌پَت احداث کند و ساخت آن باید در حدود ۳۰ ماه پس از تاریخ انعقاد قرارداد به اتمام برسد.

برنامه آی‌اُ‌سی تولید روزانه ۱۰ هزار تن هیدروژن سبز در این مجتمع است. در صورت احداث، این کارخانه بزرگ‌ترین واحد صنعتی از نوع خود در هند است.

رویترز در خبری که اخیرا با همین موضوع منتشر کرده از تصمیم هند برای تبدیل شدن به قطب تولید هیدروژن سبز در جهان نوشت. هیدروژن سبز از شکافتن مولکول‌های آب با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود.

رویترز  این چشم‌انداز را برای هند در جایگاه کشوری که تاکنون بیشتر هیدروژن مصرفی خود را با سوزاندن سوخت فسیلی تولید می‌کند، بلندپروزانه دانست.

همچنین بنا بر این خبر هر چند قرار است تولید هیدروژن سبز در هند در سال ۲۰۲۶ میلادی عملیاتی شود، این کشور با  ژاپن و شماری از کشورهای اتحادیه اروپا برای صادرات این سوخت مذاکره کرده است./ چیلان 

دیدگاه ها
×