چت

افزایش 12 هزار بشكه ای تزریق پساب در نفت و گاز مارون

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، یکشنبه 5 آبان از راه اندازی دومین پمپ گریز از مرکز P68 در مجتمع صنعتی شماره 1 این شرکت خبر داد که به موجب آن، ظرفیت تزریق پساب های نمکزدایی به چاه های دفعی تا 12 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

افزایش 12 هزار بشكه ای تزریق پساب در نفت و گاز مارون

به گزارش فولاد 24 به نقل روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، دکتر منوچهر حیدری نیا با بیان اینکه پروژه مذکور یکی از راهبردهای اصلی شرکت در راستای صیانت از زیست بوم پیرامونی تاسیسات به ویژه در بخش آب و خاک است، اظهار داشت: این پمپ ها اصلی ترین تجهیز فرایندی کنترل پساب نمکزدایی به شمار می آیند که با نصب آنها بجای پمپ های P33 برند سانداین، ظرفیت تزریق پساب را به حدود 3 برابر ارتقاء بخشیدیم.

وی در تشریح مشخصات پمپ های مذکور گفت: پمپ P68 یک پمپ گریز از مرکز(multi stage) با فشار خروجی 400 تا 600 پوند بر اینچ مربع(PSI) و ظرفیت 10 تا 12 هزار بشکه در روز می باشد که مزایایی همچون انتقال پرقدرت پساب، قابلیت اطمینان، پایداری، حذف آلاینده های صوتی و کاهش هزینه های تعمیراتی را نسبت به پمپ های سانداین در بر دارد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ضمن تقدیر از کلیه کارکنان دست اندرکار اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد که به زودی 2 پمپ P58 و P100 دیگر در واحدهای نمکزدایی شماره 3 و 6 این شرکت نصب خواهند شد.

دیدگاه ها
×