چت

افزایش قیمت نفت در7 اردیبهشت ماه 1403

قیمت نفت در روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 صعودی شد. بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، اقتصاد این کشور در شرایط بیشتری به استحکام رسیده است

افزایش قیمت نفت در7 اردیبهشت ماه 1403

افزایش قیمت نفت

قیمت نفت در روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 صعودی شد. بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، اقتصاد این کشور در شرایط بیشتری به استحکام رسیده است نسبت به سه‌ماهه اول سال جاری. همچنین، روند رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم، و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا از جمله عوامل اصلی در رشد قیمت نفت بوده‌اند.

در عین حال، تنش‌ها در منطقه خاورمیانه همچنان نگرانی بازار جهانی انرژی را افزایش می‌دهند و از قیمت نفت حمایت می‌کنند. قیمت هر بشکه نفت برنت به 89 دلار و 53 سنت و قیمت بشکه نفت WTI آمریکا به 84 دلار و 12 سنت رسیده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرده است که منحنی رشد اقتصاد این کشور از پیش‌بینی‌ها بهتر است و تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول سال 2024 افزایش یافته است، در حالی که تورم به سطح قابل‌قبولی پایین آمده است. در پی این اعلامات، قیمت نفت به روند رشدی پر قدرتی رفتار کرده و نگرانی‌های بازار از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه همچنان حاکم است.

دیدگاه ها
×