چت

اولین پروژه تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع (LNG) در صنعت فولاد ایران توسط آهن و فولاد ارفع

شرکت آهن و فولاد ارفع با افتخار اولین پروژه (LNG) کشور را با هدف اوج‌سایی مصرف گاز که علاوه‌بر رفع مشکلات این شرکت فولادی، به تعادل توزیع گاز در شبکه گاز استان یزد نیز کمک می‌کند را تعریف و در دست اجرا دارد.

اولین پروژه تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع (LNG) در صنعت فولاد ایران توسط آهن و فولاد ارفع

به گزارش فولاد 24؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آهن و فولاد ارفع، امروز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳، مراسم کلنگ‌زنی پروژه تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع (LNG) با حضور مسئولین بلندپایه کشوری و استان یزد برگزار شد. این پروژه به همت شرکت آهن و فولاد ارفع و با یاد و خاطره شهدای خدمت، به ویژه شهید جمهور، آغاز شد.

این پروژه در بهمن ماه ۱۴۰۲ با هدف تأمین گاز مورد نیاز شرکت آهن و فولاد ارفع در ماه‌های سرد سال و تداوم تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی، تحت نظارت و پیگیری‌های مهندس مهری‌نژاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع، تعریف و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۳ با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

پروژه LNG آهن و فولاد ارفع، با حمایت‌های دولت سیزدهم از جمله وزارت نفت، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و دیگر نهادهای مرتبط، به مرحله اجرایی رسیده است. این پروژه علاوه بر رفع مشکلات تأمین گاز شرکت آهن و فولاد ارفع، به تعادل توزیع گاز در شبکه گاز استان یزد نیز کمک شایانی خواهد کرد.

در سال‌های اخیر، شرکت‌های فولادی ایران، از جمله شرکت آهن و فولاد ارفع، به دلیل محدودیت‌های تأمین گاز، با چالش‌های عمده‌ای روبرو شده‌اند. در سال ۱۴۰۱، قطعی گاز منجر به کاهش تولید ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۲۰ هزار تن شمش فولاد در این شرکت شد. این روند در سال ۱۴۰۲ با کاهش تولید ۱۶۰ هزار تن شمش فولاد تشدید گردید، که برآورد می‌شود ارزش صادراتی آن به حدود 90 میلیون یورو بالغ می‌شود. با توجه به پیش‌بینی‌ها، مشکل کمبود گاز در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت و این امر می‌تواند به توقف بیشتر تولید در شرکت ارفع و سایر صنایع منجر شود.

 

دیدگاه ها
×