چت

طلا: آیا رالی جدیدی در حال شکل‌گیری است؟

از اوایل ماه مارس، بازار طلا شاهد یک حرکت قوی به سمت بالا بوده است، که منجر به خروج این فلز ارزشمند از جاذبه گرانشی سیاهچاله معاملات بانکی شده است. این حرکت به نظر می‌رسد که نقطه عطفی در بازار طلا باشد.

طلا: آیا رالی جدیدی در حال شکل‌گیری است؟

از اوایل ماه مارس، بازار طلا شاهد یک حرکت قوی به سمت بالا بوده است، که منجر به خروج این فلز ارزشمند از جاذبه گرانشی سیاهچاله معاملات بانکی شده است. این حرکت به نظر می‌رسد که نقطه عطفی در بازار طلا باشد؛ زیرا در حدود 6 هفته گذشته، قیمت آن به طور سریع حدود 300 دلار افزایش یافته است، که این افزایش به عنوان سریع‌ترین صعود در چند دهه اخیر این بازار مشاهده می‌شود.

آیا طلا به سمت 3000 دلار پیش می رود؟

 دلیل دقیق این روند صعودی هنوز مشخص نیست. این حالت جنون خرید را می‌توان به تلاقی عواملی همچون علاقه بانک‌های مرکزی، سرمایه‌گذاران چینی، و خریداران غربی نسبت داد. بر این اساس، تا سال 2025، پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا به 3000 دلار آمریکا در هر اونس برسد.

همچنین، نقره نیز از این روند سود می‌برد و با افزایش تقاضای صنعتی، قیمت‌ها افزایش یافته است. با توجه به این روند، قیمت نقره ممکن است در 12 ماه آینده به بالای 30 دلار آمریکا در هر اونس ارتقا یابد.

تحلیل‌های بانک UBS نیز به افزایش قیمت طلا ادامه می‌دهد و پیش‌بینی می‌کند که قیمت این فلز گرانبها از اینجا دو برابر می‌شود.

افزایش قیمت طلا ممکن است برای مدت طولانی در رکود باقی بماند، اما زمانی که سقوط می‌کند، افزایش آن معمولاً سریع و خشمگین است. از این رو، سرمایه‌گذارانی که دارای دیدگاه دو تا سه ساله هستند، ممکن است انتظار داشته باشند که قیمت طلا به بیش از 4000 دلار برسد.

 شکست طلا می‌تواند به عنوان یک سیگنال شوم تلقی شود و نشان دهنده آینده‌ای نامعلوم باشد. این نشانه می‌تواند از روند خطرناکی در ژئوپلیتیک یا سناریوهایی دشوار بازار طلا حکایت کند.

دیدگاه ها
×