چت

بیت‏‏‌کوین در فاز نفس‏‏‌گیری

وضعیت معاملاتی روز گذشته برای بازارهای جهانی در رکود گذشت که این موضوع نشان از فاز استراحت معامله‌‌‌گران در بازار دارد. در بازار رمزارزها، بیت‌‌‌کوین پس از آنکه در روز چهارشنبه قیمت خود را بالای مقاومت روانی ۵۰هزار دلار تثبیت کرد، وارد فاز استراحت و درجا زدن قیمت در محدوده ۵۰ تا ۵۲ هزار دلاری قرار گرفت. این فاز استراحت در کلیت معاملات آلت‌کوین‌‌‌ها هم مشاهده می‌شود که نشان از خستگی معامله‌‌‌گران این بازار دارد.

بیت‏‏‌کوین در فاز نفس‏‏‌گیری

در همین حین که بازار رمزارزها در حال استراحت است، در بازار طلا نشانه‌هایی از حرکت آهسته و پیوسته این فلز ارزشمند دیده می‌شود. طلا که در حرکت صعودی کوتاه‌‌‌مدت بیت‌‌‌کوین در یک روند نزولی قرار گرفته بود، طی روزهای معاملاتی بین ۱۵ تا ۲۲ فوریه به آرامی به سمت محدوده مقاومت روانی ۲۰۵۰ دلاری حرکت کرد که به واسطه این موضوع به نظر می‌‌‌رسد در طی مدت استراحت بیت‌‌‌کوین، گاوهای طلا فرصت پیدا کرده تا کمی قیمت آن را افزایش دهند.‌

بیت کوین در جا زد، طلا اوج گرفت

با توجه به تحرکات بازار، به نظر می‌‌‌رسد بیت‌‌‌کوین برای مدتی در محدوده فعلی درجا زده تا بخشی از فروشندگان از قطار روند صعودی آن خارج شده و پس از مدتی دوباره حرکت خود را آغاز کند. البته در این بین اخبار مخابره شده از فدرال رزرو بر این مسیر به‌‌‌شدت موثر خواهد بود. در کنار این موضوع، از پروژه‌های گوشه و کنار بازارهای رمزارزها هم به سادگی نباید گذشت، طی روزهای گذشته مبالغ کلانی به سمت پلتفرم‌‌‌های دیفای حرکت کرده است که می‌تواند بر تقاضا در بازار رمزارزها به‌‌‌شدت موثر باشد. علاوه بر این بخشی از تقاضای معاملاتی در بازار هم به سمت صندوق‌های ETF  جذب شده که این موضوعات هر‌‌‌چند از شتاب صعود بازار در رمزارزها کم کرده است، اما می‌تواند جای پای بیت‌‌‌کوین را سفت‌‌‌تر کند‌.

در بازار صعودی سال جدید بیت‌‌‌کوین شتاب صعودی گذشته احساس نمی‌شود و همین موضوع نشان از آن دارد که هیجانات در این بازار نسبت به سال‌های گذشته کنترل‌‌‌شده‌‌‌تر بوده که می‌تواند به حرمت مطمئن‌‌‌تر بازار کمک کند. علاوه بر این، جذب سرمایه در پروژه‌های مالی حوزه رمزارزها به جذابیت و اعتماد بیشتر به بازار منجر خواهد شد که خود دلیلی بر جذب بیشتر سرمایه در بازار خواهد بود.

دیدگاه ها
×