چت

عدم تسلیم اظهارنامه یکی از راه‌های فرار مالیاتی/ صدور ۶۰۰ هزار اظهارنامه برای فراریان مالیاتی

یکی از راه‌های فرار مالیاتی تا پیش از این، عدم تسلیم اظهارنامه مالیات می باشد .

عدم تسلیم اظهارنامه یکی از راه‌های فرار مالیاتی/ صدور ۶۰۰ هزار اظهارنامه برای فراریان مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که از محل مبارزه با فرار مالیاتی و معوقات بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان وصولی داشته‌اند. همچنین، در هفت ماهه سال جاری بالغ بر ۴۲۵ هزار میلیارد تومان وصولی داشته‌اند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشدی ۵۷ درصدی توام بوده و نسبت به بودجه مصوب ۹۷ درصد محقق شده است. این افزایش درآمدهای مالیاتی به وجود ۶۵ درصدی نسبت به سال قبل بازگشته و به حاصل شدن حدود ۴۰۹ همت (هزار میلیارد تومان) درآمد مالیاتی منجر شده است، اما هنوز حدود ۲۸ همت کسری نسبت به مقادیر مصوب وجود دارد.

از سوی دیگر، نکته جالب در این زمینه مربوط به دریافت تنها ۳ میلیارد تومان مالیات از املاک خالی از سکنه است، در حالی که ۲ همت برای آن در بودجه در نظر گرفته شده است. همچنین، تنها ۱۷.۵ میلیارد تومان مالیات از املاک لوکس دریافت شده که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای آن در بودجه لحاظ شده است.

مالیات

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد که نظام مالیاتی باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی سراغ کسانی برود که درآمدهای کلان دارند و از حیله‌گری اقدام به فرار مالیاتی می‌کنند و از آن طرف با کسانی که به دلیل مشکل اقتصادی یا تحریم دچار مشکل شده‌اند، مساعدت مالیاتی کند.

همچنین، رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که یکی از راه‌های فرار مالیاتی تا پیش از این، عدم تسلیم اظهارنامه بوده و از این پس این مسیر بسته شده و برای اولین بار بیش از ۶۰۰ هزار اظهارنامه برآوردی برای صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی فاقد اظهارنامه و فراری مالیاتی، به صورت سیستمی صادر می‌شود.

همچنین، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا هم به موضوع تقلب سایبری در مورد سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و توصیه کرد که مؤدیان پیامک‌های ارسالی به نام سازمان امور مالیاتی را باز نکنند.

همچنین رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: یکی از راه‌های فرار مالیاتی تا پیش‌ از این، عدم‌تسلیم اظهارنامه بود که این مسیر بسته شد. طبق اظهارات سیدمحمدهادی سبحانیان، برای نخستین بار، بیش از 600 هزار اظهارنامه برآوردی به‌صورت سیستمی برای صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی فراری مالیاتی صادر می‌شود.

درآمدهای مالیاتی

دیدگاه ها
×