چت

سقوط دراماتیک قیمت‌ها در بازار فیوچرز با ثبات نسبی در بازار فیزیکی

بازار فیزیکی نیز با تقاضای زمستانی عقب ماند. در حالی که بازار سهام چین به طرز دیوانه‌کننده‌ای در حال سقوط آزاد بود، بخش فولاد عملکرد بهتری از خود نشان داد.

سقوط دراماتیک قیمت‌ها در بازار فیوچرز با ثبات نسبی در بازار فیزیکی

فولاد 24 به بررسی بازار 22 و 23 ژانویه فولاد چین پرداخت.

گزارش بازار فولاد چین - 22 و 23 ژانویه 2024

بخش اول: 22 ژانویه 2024

در تاریخ 22 ژانویه 2024، بازار فولاد چین شاهد سقوط دراماتیک قیمت‌ها در بازار فیوچرز بود. در حالی که بازار سهام چین به طرز دیوانه‌کننده‌ای در حال سقوط آزاد بود، بخش فولاد عملکرد بهتری از خود نشان داد. با نزدیک شدن به حال و هوای تعطیلات، بازار با کاهش تراکم معاملات آتی HRC در بالای نرخ 4000 RMB ثابت ماند.

آسیاب‌های پیشرو در بخش‌های دبار و میله سیمی، تغییراتی در حدود +/-50 RMB اعلام کردند که به ندرت رخ می‌دهد. وضعیت HRC با تقاضای بهتر از قبل، حدود 10 RMB محکم‌تر شد. بازار صادرات نیز به آهستگی شروع به آزمایش دو طرف کرد و برخی از تاجران زمانی که احساس می‌کنند قیمت خاصی رقابتی است، بیشتر اندازه تجاری HRC را برای محموله‌های ماه مارس آماده می‌کنند.

مواد اولیه:

سنگ‌آهن 62 درصد: در محدوده 130 دلار در تن
کک و زغال‌سنگ: ثابت


بخش دوم: 23 ژانویه 2024

کمی تغییر مثبت در هر دو بازار فیزیکی و فیوچرز با رشد سه دلاری در پیشنهاد‌های صادراتی

در تاریخ 23 ژانویه 2024، بازار فولاد چین تغییرات مثبتی در هر دو بازار فیزیکی و فیوچرز نشان داد. شمش داخلی با افزایش به عدد 3700 یوان در تن رسید. پیشنهاد‌های صادراتی نیز با رشد سه دلاری مواجه شدند.

در حوزه معاملات آتی فولاد، افزایش مثبت دیده شد و سپس با افزایش کمی بسته شد. در حالی که بازار فیزیکی آرام‌تر بود و قیمت محلی در اکثر مناطق 10 RMB افزایش یافت، حجم معاملات به طور آهسته حفظ شد. بازار فیزیکی نیز با تقاضای زمستانی عقب مانده بود.

کارخانه‌های پیشرو در بازار صادرات، پایه صادرات جدید را تازه‌سازی کردند. بدون تغییر در استراتژی کارخانه‌های دیگر قبل از تعطیلات سال نو، هیچ تعدیل فعالیتی انجام نشد. اشتهای خریداران نیز کمتر شد، بنابراین برای اکثر مقاصد معاملات تازه ایجاد نشد.

مواد خام بندر:

شاخص ژانویه: حدود 135 دلار آمریکا / 62٪
شاخص فوریه: نزدیک به 132 دلار آمریکا
بازار فولاد چین با آرامش و بدون هیچ تناقض برجسته‌ای در حال حرکت است.

دیدگاه ها
×