چت

۴ برنامه مهم رئیس بانک مرکزی برای بانکداری الکترونیک

رئیس بانک مرکزی ۴ برنامه مهم برای بانکداری الکترونیک را اعلام کرد.

۴ برنامه مهم رئیس بانک مرکزی برای بانکداری الکترونیک

عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی که به علت سفر پیش‌بینی نشده به سوریه ، امکان حضور در همایش بانکداری الکترونیک را نداشت در پیامی ویدیویی اعلام کرد: سامانه‌های پرداخت و تسویه از اقدامات مهم سیستم بانکی است که در دو بُعد می‌توانند به بانک مرکزی کمک کنند. کمک این سامانه‌ها در مرحله اول از دید نظارتی است.

بحران ارزی اواسط سال و هم‌زمانی با تحریم ها، مشکلاتی را ایجاد کرد اما با اصلاح ابزار پرداخت، آرامش نسبی حاکم شد. مرحله دوم کمک سامانه‌های پرداخت و تسویه به نظام بانکی کسب و کارهای این بخش است و 200 میلیون تقاضا به این بخش روزانه وارد می‌شود که می‌تواند به تقویت کسب و کارهای نوین کمک کند. بانک مرکزی به عنوان ناظر و سیاست‌گذار باید به این سمت حرکت کند که آزادی عمل بیشتری به فین‌تک‌ها بدهد. ضمن اینکه نظارت خود را در این حوزه تقویت کند.

یکی از اتفاقات مهم،برداشت مستقیم است که هم اکنون در اغلب بانک‌ها عملیاتی شده است. این ابزار را می‌توان به عنوان بستر مهم برای استارت‌آپ‌ها تلقی کرد و می‌تواند دغدغه فعالان این حوزه را برای جمع‌آوری وجوه حاصل از کسب و کارشان رفع کند. دیگر برنامه در حوزه بانکداری الکترونیک، تدوین سیاست‌های ارزهای دیجیتال است که سیاست‌نامه رمز ارزها منتشر و مقرر شد بعد از جمع‌بندی نظرات نهایی شود. سومین و چهارمین اقدام هم مهاجرت از کارت‌های بانکی مغناطیسی به کارت‌های هوشمند و ایجاد پلت‌فرم برای بلاک‌چین‌ها است.

منبع:بورس پرس

×