چت

یزد و اصفهان جای فولاد نیست/فولاد باید کنار دریا باشد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ضیافت افطاری با مدیران صنایع، بنگاههای اقتصادی، تولید کنندگان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از استقرار صنایع سنگین مانند فولاد در مکان های دور از دریا انتقاد کرد.

یزد و اصفهان جای فولاد نیست/فولاد باید کنار دریا باشد

در ضیافت صمیمانه غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که به مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامیداشت سال رونق تولید برگزار شد، مدیران صنایع استان گزارشی از عملکرد یک ساله خود ارائه کردند . نماینده ولی فقیه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیران صنایع در ضیافت افطاری در این ماه رحمت و برکت، جدیت بیشتر آنان در تولید و اشتغال جوانان این استان را خواستار شد.

آیت الله نعیم آبادی صنایع بزرگ و بنگاههای اقتصادی استان را زمینه شکوفایی بیشتر در همه زمینه ها برشمرد و گفت: همانگونه که این صنایع تاکنون در مسئولیت های اجتماعی در استان خوب عمل کرده اند باید با برنامه ریزی بهتر در این مسیر گام بردارند.

وی ضمن توجه دادن نمایندگان مجلس و مدیران صنعت کشور به شناخت دقیق نقاط ضعف گفت: این یک ضعف است که با فشار فولاد را جایی می‌بریم که بحران آب آنجا است. جای فولاد در تمام دنیا کنار دریاست. یزد و اصفهان که جای فولاد نیست و این‌ها نشان از ضعف مدیریت است. اگر یزدی‌ها یزد شناس، کرمانی‌ها کرمان شناس، سمنانی‌ها سمنان شناس باشند نیازی نیست چیزی که متعلق به دیگری است بردارند و استفاده کنند آن‌هم به‌زور نمایندگان که برای مثال آب جاری اصفهان خشک شود.

امام جمعه بندرعباس ضمن انتقاد از اینکه از آفتاب فقط تغییر رنگ پوست را درک کرده ایم گفت: مسئله برق ما با کویر حل می‌شود اما متأسفانه از آن استفاده نمی‌کنیم. آفتاب برق آفرینی که در کویر ما وجود دارد در کجای اروپا یافت می‌شود؟ خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت در این دیدار ضمن اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور از عدم تعطیلی هیچ کدام از واحد های تولیدی استان علی رغم همه سختی ها خبر داد و گفت چرخه تولید و اشتغال همچنان فراهم است.

وی با اشاره به افزایش 5 درصدی رشد تولیدات در استان در سال گذشته گفت: زنجیره فولاد در استان در حال تکمیل است و قریب به 30 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده که در این حوزه اشتغال غیر مستقیم دو برابر این مقدار است و این مسئله مدیریت خوب صنعتگران را می‌رساند. رئیس خانه صنعت و معدن سخنش را با انتقاد شدید از نظام بانکداری آغاز کرد و گفت: یا ما را از شر بانک‌ها خلاص کنید یا بانک‌ها را از شر ما، تا کاری به کار هم نداشته باشیم .

تهمتن افزود: اقتصاد را ما خراب نکرده‌ایم ما تولیدکننده هستیم، زحمت کشیده‌ایم کارآفرینی و تولید می‌کنیم و دلمان می‌خواهد محصول خوب باکیفیت ارزان‌قیمت به دست مشتری برسانیم و صادر کنیم و با آن دلار وارد کنیم و باافتخار در خدمت اقتصاد کشور باشیم اما اقتصاد را خود بانک‌ها آلوده کرده‌اند آن‌وقت به جان ما می‌افتند و ما را دلسرد می‌کنند و باعث می‌شوند نتوانیم از تسهیلات استفاده کنیم. تهمتن ادامه داد: ازنظر صادرات جزء استان‌های پرافتخار کشور بوده‌ایم و حدود دو میلیارد و هشت‌صد میلیون دلار صادرات داشتیم.

بدیعی رئیس اتاق بازرگانی گفت: با تشکیل هولدینگ از مجموعه سرمایه‌گذاران استان می‌توان از ناهماهنگی‌های بین دستگاه‌های اجرایی کاست تا باعث دلسردی و ترک سرمایه‌گذاران از استان نشود، همان‌گونه که جنگ را مردم اداره کردند اقتصاد را نیز مردم می‌توانند اداره کنند، کار را به مردم واگذار کنید تا کمک به توسعه استان شود.

مدیرعامل پیشرفته ترین مجتمع فولادی کشور در این دیدار، ارزاوری و اشتغالزایی را مهمترین رکن صنعت فولاد در هرمزگان اعلام کرد. ارزانی در مراسم افطاری تولیدکنندگان و صاحبان صنایع و معادن استان که به میزبانی آیت‌الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس به مناسبت سال رونق تولید برگزار گردید، اظهارداشت: توسعه صنعت فولاد هرمزگان با چشم اندازی بلند مدت در دستور کار است که البته این مهم مستلزم مطالبه‌گری عمومی است. وی در ادامه استقرار صنایع فولادی در کنار دریا را از مزیت‌های مهم این صنعت عنوان کرد و افزود: موقعیت جغرافیایی فولاد هرمزگان امتیاز بسیار خوبی برای سند چشم انداز توسعه فولاد در افق 1404 است که بر مزیت های اقتصادی این بنگاه عظیم هرمزگان افزوده است.

مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بیان داشت: واحدهای تولید فولاد نظیر فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه تولید فولاد کشور، هدف گذاری تولید 10 میلیون تن و مجموعه های تولیدی صبا فولاد و کاوه جنوب کیش نیز 7 میلیون تن را در دستور کار خود قرار داده اند. ارزانی با تاکید بر ارز اوری و اشتغال حاصل از فعالیت مجموعه های فولادی استان خاطر نشان کرد: بی‌تردید رشد و توسعه صنعت فولاد، رونق تولید و بالندگی معیشت و اقتصاد استان هرمزگان را در پی خواهد داشت.

منبع:فارس

دیدگاه ها
×