چت

کاهش قیمت ۷ دلاری سنگ‌آهن و ۱۰/ ۵ دلاری میلگرد

با توجه به عدم اطمینان بازار در مورد تقاضای فولاد، معاملات آتی سنگ‌آهن با وجود بالا رفتن قیمت در شروع جلسات معاملاتی ، در سطح پایین بسته شد. قراردادهای آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل در ژانویه در جلسه معاملاتی ۲۱ اکتبر با ۲۱/ ۰درصد یا ۵۰/ ۱ یوآن (۲۵ سنت) کاهش روزانه به ۷۱۱ یوآن در هر تن (۱۱۱.۱۵ دلار) رسید.

کاهش قیمت ۷ دلاری سنگ‌آهن و ۱۰/ ۵ دلاری میلگرد

به نقل از کانال تلگرامی ‌کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بازارهای بین‌المللی سنگ آهن و فولاد همچنین معاملات آتی میلگرد نیز با ۲۱/ ۱درصد یا ۶۷ یوآن (۱۰.۵۰ دلار) کاهش روزانه به ۵۳۴۴ یوآن در هر تن (۸۳۵.۵۰ دلار) رسید.

به گزارش دنیای معدن، برخی فعالان بازار افت قیمت‌های معاملات آتی سنگ آهن را با کاهش قیمت‌های فولاد مرتبط می‌دانند چراکه قیمت میلگرد داخلی پس از رکود و افت یک هفته‌ای موفق به بهبود نشده است.

قیمت میلگرد HRB۴۰۰E به قطر ۲۰ میلی‌متر چین در میان چشم‌انداز نزولی بازار در مورد تقاضای فولاد پس از هشت روز متوالی کاهش در ۲۰ اکتبر به ۵۷۹۲ یوآن در هر تن (۹۰۵.۵۰ دلار) رسید که ۲۸ یوآن (۴.۳ دلار) کاهش روزانه داشته است. به همین ترتیب، قیمت بیلت تانشگان طی روزهای گذشته به دلیل انتظار بازار از کاهش طولانی مدت تولید فولاد و قطعی برق که بر فعالیت‌های صنعتی تاثیرگذار بوده، در سطوح ثابت ۵۱۷۰ یوآن در هر تن (۸۰۸.۲۵ دلار) حرکت کرده است.

بیشتر کارخانه‌ها به سمت محموله‌های فاین عیار بالا سوق پیدا کرده‌اند، زیرا برخی از آنها معتقدند که صرفه‌جویی بیشتری در هزینه‌ها در انتخاب ترکیب محموله‌های فاین عیار بالا و پایین نسبت به استفاده از عیار متوسط در مخلوط کوره بلند وجود دارد.

برخی کارخانه‌ها همچنین انتظار بهره‌وری بیشتری از محتوای آهن بالاتر در میان سیاست‌های سختگیرانه محدودیت تولید فولاد که برای رسیدن به هدف «رشد صفر» تا پایان سال برنامه‌ریزی شده، دارند. در همین حال چشم‌انداز تقاضای متفاوتی برای محموله‌های لامپ وجود دارد، زیرا در این بخش به دلیل محدودیت‌های سختگیرانه سینترینگ، قیمت بالای گندله و تضعیف قیمت کک، انتظار استفاده از لامپ بهبود یافته، در حالی که سایر موارد به دلیل کاهش مداوم تولید فولاد تضعیف شده است.

×