چت

کاهش 10 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای با سوخت بیوچار

Vale با موفقیت استفاده از بیوچار برای تولید گندله را آزمایش کرد

کاهش 10 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای با سوخت بیوچار

شرکت معدنی Vale برزیل روز پنجشنبه 2 دسامبر اعلام کرد که استفاده از بیوچار را در تولید گندله برای اولین بار در مقیاس صنعتی با موفقیت آزمایش کرده است.

Vale 57 هزار تن از این ماده را در کارخانه گندله‌سازی خود در شمال شرقی Maranhão، تولید کرده است که ۲۵ درصد انرژی مصرفی این کوره توسط بیوچار، نوعی زغال چوب که از کربن کردن زیست‌توده تولید می‌شود تأمین شده است. به گفته این شرکت، این فرآیند، انتشار کربن در فرآیند خروجی را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

رودریگو بویر، مهندس Vale که رهبری این ابتکار را بر عهده داشت، گفت: هدف ما در سال ۲۰۲۲، آزمایش امکان‌سنجی فنی افزایش بیشتر سهم بیوچار در کوره است. Vale انتظار دارد استفاده از بیوچار را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. Vale همچنین آزمایش مشابهی را در Vargem Grande، کارخانه گندله‌سازی خود در جنوب شرقی ایالت Minas Gerais برنامه‌ریزی خواهد کرد.

Vale که قصد دارد گندله‌های کم‌کربن را به عنوان گندله سبز به بازار عرضه کند، معتقد است اگر فقط در ۱۲ کارخانه گندله‌سازی آن از بیوچار استفاده شود، انتشار گازهای گلخانه‌ای تا ۱۶ درصد کاهش می‌یابد. این بیوچار مورد استفاده در Maranhão از یک شرکت مستقر در برزیل خریداری شده است که با محصولات باکیفیت برتر و دارای گواهینامه منحصراً برای فولادسازی کار می‌کند و از اکالیپتوس ساخته‌شده است.

Vale تاکید کرد که انتشار کربن حاصل از گندله‌سازی تقریباً یک‌سوم کل انتشار گازهای گلخانه‌ای آن را تشکیل می‌دهد، دقیقاً نسبتی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که Vale قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در سراسر شرکت خود کاهش دهد. Vale همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ با سرمایه‌گذاری ۴ تا ۶ میلیارد دلاری از کربن خنثی شود.

زغال چوب و درنتیجه بیوچار دارای ردپای کربن کمتری نسبت به زغال‌سنگ آنتراسیت است که به طور سنتی برای تولید انرژی در گندله‌سازی استفاده می‌شود. جنگل‌ها دی‌اکسید کربن را از طریق فتوسنتز جذب می‌کنند و انتشار گازهای گلخانه‌ای را از طریق زنجیره کاهش می‌دهند. علاوه بر این، گازهای حاصل از مصرف بیوچار قابل بازیافت هستند.

دیدگاه ها
×