چت

وزیر خارجه آمریکا: میلیاردها دلار به اقتصاد ایران سرازیر می‌شود

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

وزیر خارجه آمریکا: میلیاردها دلار به اقتصاد ایران سرازیر می‌شود

20 بهمن 1352؛ پارلمان انگلیس منحل شد

 

با وجود اعلام انتخابات عمومی از طرف دولت ادوارد هیث و انحلال پارلمان، کارگران معدن از نیمه شب امشب اعتصاب نامحدود خود را آغاز می‌کنند.
هیات‌مدیره سندیکای 2 هزار معدنچیان دیروز تقریبا به اتفاق آرا تصمیم گرفت که اعتصاب کامل معدنچیان از نیمه شب امشب آغاز شود.

ادوارد هیث بعد از ظهر روز پنج‌شنبه با اعلام انتخابات عمومی کوشید جلو اعتصاب معدنچیان را بگیرد، ولی این تدبیر دولت محافظه‌کار نیز موثر نیفتاد.

مجلس انگلیس نیز دیروز منحل شد و قرار است انتخابات عمومی روز پنج‌شنبه 28 فوریه، 20 روز دیگر انجام شود.

20 بهمن 1372؛ ترکیه سالانه 5 میلیارد مترمکعب گاز از ایران می‌خرد


راه‌های صدور گاز طبیعی ایران به ترکیه به میزان سالانه 5 میلیارد مترمکعب از طریق خط لوله انتقال گاز به اروپا و تداوم فروش نفت ایران به آن کشور دیروز در تهران بررسی شد.

در دیدار آقای «جمیل ارهان» وزیر مشاور ترکیه با آقازاده وزیر نفت کشورمان، طرفین ضمن ابراز خشنودی از توسعه و تحکیم روابط و مناسبات دوجانبه، با تاکید بر علایق و مشترکات دیرینه، خواهان گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه شدند.

در این ملاقات که در محل وزارت نفت انجام شد، هیاتی عالیرتبه از مقام‌های ترکیه نیز حضور داشتند.

براساس این گزارش مقرر شد که ادامه مذاکرات و بررسی‌های اقتصادی و فنی توافق‌های به‌عمل آمده با عزیمت هیاتی از وزارت نفت ایران به ترکیه دنبال شود.

 

ایران برای خرید روغن نخل از مالزی 50 میلیون دلار اعتبار می‌گیرد

دولت مالزی 50 میلیون دلار اعتبار برای خرید یکصد هزار تن روغن نخل در اختیار ایران قرار می‌دهد.

دکتر محمدحسین عادلی، رئیس‌کل بانک مرکزی از طرف ایران و «لیم کنگ یائیک» وزیر صنایع پایه مالزی از طرف این کشور یادداشت تفاهم مذکور را امضا کردند.

وزیر صنایع مالزی گفت: مالزی در ماه مارس آینده هیاتی را به ایران اعزام خواهد داشت تا نسبت به تشکیل امکانات تحقیق مشترک با واحد تحقیقاتی وزارت بهداری کشورمان اقدام کند و احداث هرچه زودتر تسهیلات ذخیره‌سازی روغن نخل و نصب پالایشگاه ویژه‌ای برای آن در بندرعباس، یا بندر امام خمینی (ره) را مورد مطالعه قرار دهد.

ایده اصلی نصب چنین پالایشگاهی در ایران برای تامین نیازهای داخلی کشورمان به این محصول و نیز صدور آن به جمهوری‌های تازه استقلال‌یافته آسیای میانه است.

20 بهمن 1382؛ توافق ایران و ونزوئلا برای سرمایه‌گذاری متقابل در صنایع نفت


وزیران نفت ایران و انرژی و معادن ونزوئلا برای بررسی سرمایه‌گذاری متقابل در صنایع نفت به توافق رسیدند.

در دیدار رافائل رامیرز، وزیر انرژی و معادن ونزوئلا با مهندس زنگنه وزیر نفت ایران مقرر شد یک کمیته انرژی وضعیت آینده انرژی را در بخش‌های تولید، پالایش و عرضه نفت و نیز سیاست‌های قراردادهای توسعه‌ای منابع نفت را مورد بررسی کارشناسانه قرار دهد و نظرهای کارشناسی خود را ارائه کند.

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ونزوئلا در فرصت‌های پالایشی در جهان از مواردی بود که وزیران در کشور ادامه بررسی آن را خواستار شدند.

20 بهمن 1392؛ وزیر خارجه آمریکا: میلیاردها دلار به اقتصاد ایران سرازیر می شود



در شرایطی که هیات سه نفره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل موضوعات درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران وارد تهران شده و نشست خود را با مقامات جمهوری اسلامی ایران برگزار کردند، وزیر امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود با بیان اینکه در میانه روند مذاکرات قرار دادیم، گفت که اعتقاد دارم اشتباه است که ایمان‌مان را به مذاکرات با ایران از دست بدهیم.

جان کری در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان در پاسخ به پرسشی درباره رفت‌و‌امد هیات‌های فرانسوی و ترک به ایران برای از سرگیری تجارت با این کشور گفت: هنوز درهای تجارت به سوی ایران باز نیست. خود ایران نیز می‌داند که هنوز به تجارت نمی‌تواند روی باز نشان دهد.
کری اضافه کرد: درواقع پس از توافق میلیاردها دلار به اقتصاد ایران سرازیر می‌شود. برخی از صنایع اکنون می‌توانند تجارت با کشورهای دیگر داشته باشند؛ درحالیکه در گذشته چنین اجازه‌ای نداشته‌اند.

فروش 10 هزار خودرو سایپا در ونزوئلا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان سفر به ونزوئلا و بازدید از کارخانه تولید خودرو ونیراتو، با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا، معاون وزیر صنایع ونزوئلا دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

سعید مدنی در این دیدار اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا آمادگی دارد تا تجربیات خود را در زمینه‌های گوناگون تولیدی در اختیار ونزوئلا به دلیل قرار داشتن در منطقه آمریکای مرکزی و همسایگی چندین کشور، از قابلیت‌های گسترده‌ای برای فعالیت خودروسازان ایرانی به‌ویژه سایپا برخوردار بوده و در چند سال اخیر حدود 10 هزار دستگاه از محصولات سایپا در این بازار به فروش رسیده است و برنامه‌ریزی برای افزایش تولید تا 20 هزار دستگاه در دستورکار قرار دارد./ اقتصاد نیوز

دیدگاه ها
×