چت

لزوم اجرای کامل قانون پنجره واحد صدور مجوزها / فولاد هفت‌تپه توسعه می‌یابد

نماینده شوش و کرخه گفت: برای رشد تولید و تحقق شعار سال باید به تولید کنندگان توجه کنیم و قانون پنجره واحد صدور مجوزها کامل اجرا شود.

لزوم اجرای کامل قانون پنجره واحد صدور مجوزها / فولاد هفت‌تپه توسعه می‌یابد

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره اولویت کشور را حل مشکلات اقتصادی می‌داند و این اولویت بخشی در انتخاب شعار سال‌های گذشته نمود داشته است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی تنها با رشد تولید قابل حل است، عنوان کرد: برای مثال افزایش تولید فولاد در بازار و نظارت بر آن موجب کنترل قیمت مسکن خواهد شد؛ اینها زنجیره‌ای است که موجب کاهش تورم می‌شود.

نماینده شوش و کرخه بیان کرد: قانون پنجره واحد صدور مجوز کسب و کار که از سوی مجلس تصویب شده اقدام بسیار خوبی بود اما هنوز همین مصوبه متاسفانه به خوبی اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به روند اخذ مجوز ساخت پتروشیمی در شوش، گفت: پس از گذشت ۶ ماه هنوز روند اخذ این شرکت به اتمام نرسیده که به علت سوء مدیریت است؛ برگزاری بعضی کمیسیون‌ها به علت مرخصی یا غیبت یک مدیر به تعویق می‌افتد و روند اداری را زمان بر می‌کند.

کعب عمیر با بیان اینکه شرکت فولاد پارس هفت‌تپه شوش توسعه می‌یابد، افزود: چهار واحد احیا در شرکت فولاد پارس هفت‌تپه در روزهای آینده کلنگ‌زنی می‌شود؛ همچنین با توجه به ناقص بودن زنجیره تولید کاغذ در شوش، کارخانه تولید خمیرکاغذ از باگاس نیز درحال طی مراحل نهایی جهت راه‌اندازی است.

نماینده شوش و کرخه افزود: مجوز شهرک صنعتی فتح المبین نیز اخذ شده و ۲۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های آن اختصاص یافته است.

کعب عمیر بیان کرد: شرکت‌های صنعتی در تابستان با مشکل تامین برق مواجه هستند که در این راستا دو  نیروگاه ۴۲ مگاواتی برق مقیاس متوسط در شوش و کرخه به زودی احداث می‌شود.

وی افزود: برای رشد تولید و تحقق منویات رهبر انقلاب باید به سرمایه‌گذار، بانک‌ها و فرایند صدور مجوز‌ها با همدیگر توجه شود و حمایت لازم از تولیدکنندگان صورت گیرد./ فارس 

×