چت

قیمت سنگ‌آهن صعودی شد

قیمت سنگ‌آهن روز گذشته به دلیل اقدامات چین در حمایت بیشتر از شرکت‌های ساختمانی افزایش یافت.

قیمت سنگ‌آهن صعودی شد

به گزارش «کالاخبر»، چین به شرکت‌های ساختمانی فهرست‌‌‌شده در بورس اوراق بهادار هنگ‌‌‌کنگ و بورس‌‌‌های چین اجازه داده است تا سهام بیشتری را برای به دست آوردن دارایی‌‌‌های مستغلات، پر کردن سرمایه در گردش یا بازپرداخت بدهی‌‌‌ها بفروشند و چنین ممنوعیت‌هایی برای تامین مالی مجدد را لغو کرده است.
این جدیدترین اقدامات چین برای تقویت بخش مسکن بوده که میزان قابل‌توجهی از تقاضای فولاد این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. چنین اقداماتی در کنار حمایت‌های اخیر بانکی محیط مناسبی برای تامین مالی شرکت‌های ساختمانی فراهم کرده است.

آخرین میانگین قیمت سنگ‌آهن خلوص ۶۲‌درصد متال بولتن روز گذشته ۸/ ۲‌درصد رشد داشت و به ۶/ ۱۰۱دلار در هر تن سی‌اف‌آر چین رسید. در بورس دالیان نیز قرارداد سنگ‌آهن ژانویه ۳/ ۲‌درصد بالا رفت و ب قیمت ۴۵/ ۱۰۷دلار در هر تن ثبت شد. طی ماه جاری رشد قیمت ۲۵درصدی در قراردادهای سنگ‌آهن بورس دالیان مشاهده شده است. در مجموع نباید فراموش کرد که داستان محدودیت‌های کرونایی چین ادامه دارد و باید دید این اقدامات حمایتی موجب می‌شود اثرات منفی گسترش مجدد کووید در چین کمرنگ شود یا همچون گذشته فقط تاثیرات مثبت موقتی بر بازار خواهد داشت. تظاهرات علیه سیاست‌‌‌ کووید صفر چین، آخر هفته گذشته در چند شهر این کشور برگزار شد که به گفته تحلیلگران، بزرگ‌ترین تظاهرات از سال ۱۹۸۹ تاکنون بوده است. از طرف دیگر سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تلاش برای تحریک بخش ساخت‌وساز و مسکن و زیرساخت‌ها به‌منظور افزایش تقاضای فولاد کافی خواهد بود یا اینکه کندی رشد اقتصاد جهانی و افزایش آمار کرونا تقاضای بخش‌های تولیدی را کاهش می‌دهد.

دیدگاه ها
×