چت

قطعی برق و تعدیل نیروی فولادسازان.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بیان داشت: روند قطعی برق و خاموشی های پیوسته شرکت های فولادی نه تنها تولیدات را کاهش می دهد و در پی آن عرضه کم می شود بلکه فولادسازان را ناچار به تعدیل نیرو خواهد کرد.

قطعی برق و تعدیل نیروی فولادسازان.

از سوی دیگر در بازار تقاضای چندانی  برای خرید میلگرد  و حتی سایر محصولات فولادی به چشم نمی خورد و شرایط برای فولادسازان سخت تر می شود. 
حال آنکه قطعی برق، کارخانه های سیمان را نیز دستخوش تغییر کرد و در نهایت افزایش قیمت حدود ۳ برابری قیمت سیمان فی الواقع بازار ساخت و ساز کشور را به نیمه خاموش رساند و قطعا همین کاهش تقاضای خرید سیمان تاثیر مستقیمی بر کاهش خرید میلگرد خواهد داشت. 

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران معتقد است: توقف ساخت و سازها بلا شک به دلیل کمبود سیمان و در پی آن کاهش تقاضا برای میلگرد و شمش فولاد است. در هفته گذشته هر چند آنچنان تقاضایی در بازار موجود نبود اما قیمت شمش فی مابین ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان الی ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان نوسان می کرد و همچنین میلگرد بین ۱۶ الی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار نوسان داشت. 

وی ادامه داد: با وضعیت نابسامان و رکود عمیق بازار فولاد و از سوی دیگر قطعی برق و خاموشی های پیوسته و کارکرد فقط با ۱۰ درصد دیماند و خسارات ناشی از این شرایط تعداد کثیری از شرکت های فولادی قادر به ادامه کار نخواهند بود و این چنین است که تعدیل نیرو اجتناب ناپذیر خواهد بود. 

شهرستانی افزود:  امکان دارد در شش ماهه دوم امسال کمبود گاز نیز بر مشکلات پیشین دامن بزند؛ گویا سال آینده سال دشواری را از نظر تامین برق و گاز برای فولاد سازان رقم خواهد زد. هفته ی گذشته نه تنها میلگرد روی محدوده ی ۱۵ هزار تومان آنچنان استقبال و خریداری نداشت بلکه با تعطیلی بازار کسب و کار حوزه فولاد نیز به تعطیلی گرایید.

ایشان در نهایت ادامه داد: در مورد معاملات محصولات فولادی در بازارهای جهانی نیز خریدار محصولات کم بود و تقاضای جهانی فولاد به حداقل خود رسید.
همچنین با این وجود که قیمت صادراتی شمش بین ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار در هر تن اعلام گشت باز هم تقاضا برای خرید شمش صادراتی ایران وجود ندارد و همچنین آنچه که پیداست در هفته پیش رو نیز به همین صورت خواهد بود./آهن پرایس

×