چت

قرارداد 20 هزار تنی غول فولاد با تامین‌کنندگان داخلی

جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد دستاوردهای اثربخشی برای تولیدکنندگان فولاد داشت. در حاشیه این نمایشگاه، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد کشور در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی قرارداد 20 هزار تنی با یکی از شرکت های تولیدکننده الکترود گرافیتی داخلی امضا کرد.

قرارداد 20 هزار تنی غول فولاد با تامین‌کنندگان داخلی

در حاشیه نمایشگاه ملی فولاد، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد کشور در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی قرارداد 20 هزار تنی با یکی از شرکت های تولیدکننده الکترود گرافیتی داخلی امضا کرد. فولاد مبارکه اصفهان به دنبال آن است که پس از تست این محصول و تایید کیفیت از این شرکت تولیدکننده داخلی حمایت های مالی لازم را به منظور تولید انبوه الکترود گرافیتی انجام دهد.

در حاشیه این نمایشگاه، مدیر برنامه‌ریزی، خرید و بومی‌سازی گفت: در شرایط تحریم بحث بومی سازی اهمیت بیشتری پیدا می کند، اما باید توجه کرد که این مبحث چه در دوران تحریم و چه در سایر دوران باید مورد توجه قرار گیرد. حسین همت‌گیر بیان کرد: فولادسازان داخلی باید وابستگی‌های خود را به کشورهای خارجی و اروپایی کاهش دهند، در این راستا تولیدکنندگان داخلی باید نگاه متفاوت تری به بومی سازی داشته باشند و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها بیشتر در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: دانش بنیان ها برای ساخت داخل تجهیزات و فناوری های موردنیاز فولادسازان از توانایی لازم برخوردار هستند اما این شرکت ها توان مالی برای ساخت و تولید محصولات ندارند، از همین رو شرکت های فولادی به دنبال این هستند تا نیازهای شرکت های سازنده را شناسایی کرده و این نیازها را تجمیع کنند تا حمایت مالی خود را از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها داشته باشند تا پروژه ها به موفقیت برسند. همت‌گیر خاطرنشان کرد: فولادمبارکه 90 درصد مواداولیه خود را از داخل تامین می کند و به دنبال این است که برای بومی سازی و تامین تجهیزات خود از داخل کشور، شرکت های تولیدکننده تجهیزات داخلی را حمایت کند.

وی گفت: فولادمبارکه اصفهان برای تامین نیازهای خود در شرایط تحریم پیش بینی‌های لازم را انجام داده و از قبل خرید‌هایی درخصوص محصولاتی همچون الکترود گرافیتی داشته، ضمن اینکه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با شرکت های دانش‌بنیان نیز جهت تامین نیازهای داخلی مذاکراتی انجام داده است. همت‌گیر ادامه داد: فولاد مبارکه اصفهان در نمایشگاه ملی فولاد با یکی از شرکت های تولیدکننده الکترود گرافیتی قراردادی امضا کرده تا براین اساس 20هزار تن از این محصول را خریداری کند. وی تاکید کرد: الکترود گرافیتی تولیدی این شرکت داخلی در کارخانه فولاد پاسارگاد شیراز مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه بخش بوده است، در همین راستا فولاد مبارکه نیز با خریداری این محموله 20 هزار تنی و درصورتی که پس از بررسی و آزمایش از لحاظ کیفیتی مورد تایید قرار گیرد، از سوی این شرکت وارد مرحله تولید انبوه می شود .

منبع:اصفهان زیبا

دیدگاه ها
×